Новокнежевачки комуналци успешније послују
НОВИ КНЕЖЕВАЦ: Пословање ЈКП „7.октобар“ у Новом Кнежевцу је prеthodnih година било проблематично, али после извршених кадровских промена стање се значајно поправило тако да комуналци сада послују успешно.
Директор „7.октобра“ Радивој Драгић предочава да је за првих девет месеци ове године биланс позитиван и да се исказује добит, а да је ликвидност обезбеђена и поред потраживања које комуналци имају од дужника.
"Све обавезе према добављачима и држави измирујемо, а имамо и средстава за улагања у опрему, нова возила, нове пумпе за потребе водоснабдевања, планира се набавка сакупљача лишћа. План и програм пословања за ову годину је највећим делом реализован у погледу физичког обима услуга и финансијски", каже Драгић.
То се према речима Драгића постиже захваљујући одговорном приступу послу, али и томе што је локална самоуправа издвојила добар део средстава за одржавање јавних и зелених површина.
До скоро могле су се чути критике да у предузећу има пре превише запослених, посебно у канцеларијама. Одлуком Владе Србије и локалне самоуправе за прошлу годину предвиђено је упошљавање 51 радника, али сагласност за попуну свих радних места није добијена, тако да их је било укупно 48, од којих пет на одрежено време и по основу повремених и привремених послова. Ове године број запослених је ограничен на 43 тако да сада имају 38 стално запослених, осморо на одређено време, а преко јавних радова ангажовано је свега двоје.
"Имамо сасвим довољан број радника, али структура није задовољавајућа. Недостају нам квалификовани мајстори, пре свих водоинсталатери. Постојећи број високообразованих људи је сасвим довољан и потребан предузећу. Мислим да без тих кадрова не би могли да одговоримо изазовима и пословима које обављамо. Не стоји примедба да су у предузећу нагомилани људи који нису потребни, поготово што је један број са високом и вишом спремом у међувремену напустио предузеће", сматра Драгић.
Ове године у ЈКП „7.октобар“ успели су да донесу нову систематизацију и потпишу појединачни колективни уговор. Радници су сада више мотивисани за рад, одговорнији су и савеснији за обављање посла него што је то било до сада, створена је боља радна атмосфера, што је основа сваког успеха, оцењује Драгић.
Кућно смеће комуналци износе са подручја целе општине тако што се у Новом Кнежевцу односи једном недељно, а у осталим насељима сваке друге недеље, тако да је овом услугом обухваћено око 5.000 домаћинстава у девет насеља.
Нови Кнежевац је једна од општина која се прикључила организацији и финансирању Регионалне депоније Суботица и тај посао се примиче крају, па се очекује да 2018. године почне да функционише. Предузеће „7. октобар” се опрема за превоз смећа на ту депонију.
"Набављен је нови аутосмећар великог капацитета, из донације Европске уније, које смо преузели у мају, такође, набављено је 180 нових контејнера који су већ заменили старе и дотрајале. Сада имамо три врсте контејнера за разврставање комуналног смећа, тако да је омогућено посебно одлагање пластике и папира ", указује Драгић. Према његовим речима, набављено је и 2.800 нових канти које су распоређене у домаћинства која их до сада нису имала.
Директор Драгић потврђује да имају одређене проблеме са одржавањем постојеће депоније смећа у Новом Кнежевцу, која се налази крај пута према Српском Крстуру. Она ће моћи да се санира чим почне да ради Регионална депонија Суботица.
Грађани дужни 24 милиона
Као главни ризик у пословању појављује се недовољна наплата рачуна за комуналне услуге. Наиме, 40 одсто прихода предузећа се остварује од корисника услуга, а тренутно им корисници дугују 36 милиона динара, од чега 24 милиона динара грађани и око 12 милиона динара су потраживања од правних лица. У питању су дуговања корисника за изношење смећа, испоруку воде, одвођење отпадних вода, испорука гаса, инсталатерске и друге услуге.
М. Митровић
(Текст је део пројекта који је суфинансиран од стране Општине Нови Кнежевац. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове Општине.)