Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kovin bez autobuskog prevoza ka selima

02.10.2017. 08:12 08:18
Piše:
Foto: „Auto kodeks” preuzeo je linije ka Pančevu i Smederevu foto: Dnevnik.rs

KOVIN: Puna tri meseca u kovinskoj opštini nema autobuskog prevoza prema selima. U poslednjih pola veka Kovin nije imao nepovoljniju situaciju u javnom prevozu nego što je to sada slučaj, gledano sa pozicije autobuske povezanosti Kovina sa ostalim naseljima u opštini.

Od 1. jula ukinute su sve autobuske linije prema selima, jer je prevozniku „Lasta“ istekao ugovor, koji nije obnovljen, kako je više puta pominjano, zbog nerentabilnosti.

Putnici se snalaze koristeći linijske taksije, a situacija je nešto povoljnija samo za đake, od kako je počela školska godina. Preko javnih nabavki sa nekoliko registrovanih prevoznika potpisani su ugovori o prevozu učenika ka svim pravcima iz opštine Kovin. Ovaj prevoz ne mogu da koriste i odrasli putnici, jer nije registrovan kao javni prevoz.

Situacija je nešto stabilnija prema putnom pravcu Kovin-Pančevo-Beograd i Kovin - Smederevo, koju je pre nešto više od godinu dana, od „Jugoprevoza Kovin“ preuzeo prevoznik iz Beograda, „Auto Kodeks“. Sa 14 dnevnih polazaka i dobrim autobusima uspeva da zadovolji potrebe meštana, a kako smo saznali, razmišljaju  da, možda, povećaju broj polazaka. Još je to daleko od dvadesetak polazaka koliko je nekad imala lokalna firma „Kozara“, ali je ipak kvalitetom usluga situacija mnogo povoljnija, nego pre godinu dana.

Kriza u prevozu praktično je počela pre četiri godine kada je sindikat zaposlenih u „Jugoprevozu“ Kovin ušao u štrajk i obustavio sve usluge, zahtevajući isplate zaostalih zarada i bolje uslove rada. Tadašnja predsednica opštine, dr Gordana Zorić, postigla je dogovor sa prevoznikom „Lasta“ iz Smedereva,  da preuzme lokalne linije prema selima, s tim da taj ugovor traje šest meseci, da se vidi kako će se saobraćaj regulisati. Ugovori su obnavljani sve do jula ove godine.

Privatni prevoznik „Jugoprevoz“ Kovin zadržao je te 2013. godine regionalne pravce prema Beogradu i Smederevu, otpustivši  istovremeno 40 radnika i angažujući po privremenim ugovorima vozače koji su održavali prevoz. Međutim, s obzirom na stanje voznog parka i autobuse koji su bili potpuno neadekvatni i nebezbedni, vlasnici „Jugoprevoza“ ipak odlučuju da odustanu od prevoza i linije ustupe drugima. Dogovor  o ustupanju registrovanih  polazaka postignut je sa preduzećem „Auto kodeks“  iz Beograda. To je znatno popravilo kvalitet usluga, ali problemi putnika se nisu tu i zaustavili.


Profitiraju taksisti



U ovoj situaciji jedini koji se ne žale su privatni linijski taksi prevoznici. Oni su sve vreme trn u oku autobuskim prevoznicima koji tvrde da su zbog njih poslovali sa gubitkom, jer im odvlače putnike.Iako većina njih radi sa uredno prijavljenom firmom, još uvek ima i divljih taksija, koji naročito smetaju registrovanim autobuskim i kombi prevoznicima, no, nema izgleda da će se u skorije vreme njima stati na put, tvrde registrovani prevoznici.


Većinski vlasnici AD „Jugoprevoz Kovin“ sa nešto manje od 52 odsto deonica, porodica Ranković iz Kovina, zbog teške situacije u firmi  otvorila je stečajni postupak nad preduzećem. Kako je preuzevši većinski paket akcija u svojevremenoj privatizaciji „Jugoprevoza”, porodica Ranković preuzela i gazdovanje autobuskom stanicom u Kovinu, tako je posle otvaranja stečaja, zatvorena stanica za usluge putnicima.

„Auto kodeks“ sada koristi jednu prostoriju u zgradi stanice, ali su svi drugi šalteri zatvoreni. Putnici ne mogu kupiti kartu niti dobiti informaciju o polascima, osim kod službenog lica „Auto kodeksa” ukoliko je on tog trenutka slobodan ili ukoliko znaju broj mobilnog telefona.

U pokušaju da dođemo do podrobnijih informacija saznali smo jedino da se traži način da se obezbedi međumesni saobraćaj koji je u direktnoj nadležnosti lokalne samouprave, a što se autobuske stanice tiče, ona će morati da sačeka završetak stečajnog postupka. Putnici su upućeni na vozače i konduktere za sve informacije. Kako su nam rekli u „Auto kodeksu“, formalno je sa opštinskom vlašću dogovor potignut, preuzeće se i linije prema selima u kovinskoj opštini, ali se za konačni dogovor čekaju dozvole iz nadležnog ministarstva i potom i potvrda i odluka Skupštine opštine. Možda prevoz ponovo počne da funkcioniše prema selima kovinske opštine u drugoj polovini oktobra, procenjuju u „Auto kodeksu”.

Violeta Živkov

Piše:
Pošaljite komentar