Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kol centar u prostorijama „Plave ptice”: Slušaonica i uteha

10.11.2020. 11:30 11:31
Piše:
Foto: Marko Košutić, foto: Dnevnik (V. Fifa)

KULA: Kol centar za celu opštinu Kula tokom vanrednog stanja bio je smešten u prostorijama Društva za pomoć MNRO „Plava ptica”, u kom su zaposleni u ovoj ustanovi preuzeli na sebe da pomognu sugrađanima.

Centrala sa više brojeva se nalazila u prostorijama u kojima inače borave deca sa posebnim potrebama. Direktor „Plave ptice” Marko Košutić napominje da su došli do zaključka, nakon tri meseca koliko je ovaj centar radio, da je takva vrta usluge građanima potrebna stalno.

-I mesecima nakon vanrednog stanja, a i danas se dešava da ljudi zovu našu ustanovu sa pitanjima i problemima koje smo rešavali tokom vanrednog stanja- kaže Košutić.

Četiri telefonske linije su stalno radile, a građani su pozivali jedan broj ukoliko su imali bilo kakav problem ili pitanje, ali čak i kad mi je trebao samo poznat glas da ih umiri sa druge strane žice. Građani Kule su se oslanjali na to, ističe Košutić, da sve što ne znaju, mogu da pozovu kol centar i kažu svoj problem, koji je rešiv, te su svima pomagali.

-Bilo je puno poziva ljudi kojima je trebalo samo neko da ih sasluša i uteši. Shvatili smo da je kol centar ili informacioni centar tog tipa potreban građanima tokom cele godine kao stalna stvar, a ne samo vanrednog stanja- smatra Košutić. - Bilo bi dobro da svaka lokalna samouprava, a ne samo Kula, ima broj telefona na koji čovek koji ne zna da reši svoj problem ili ne zna kome da se obrati, može da pozove.

Košutić dodaje da je kol centar skratio mnoge procedure, jer su u dosta slučajeva, samo usmeravali ljude na instituciju koja im je potrebna. U evropskim zemljama postoje takve vrste info centra, odnosno slušaonice za probleme. To nije SOS telefon kao neka vrsta terapije ili pomoći određenim grupama, već se ispriča problem osobi, koja ga upisuje i pokušava da ga na određeni način reši. Osim skraćivanja procedura, centar je dobar, jer ljudi imaju kome da se obrate. Kad se izgovori problem na glas, to je već prvi korak u njegovom rešavanju, ukazuje Košutić.

Reč o vrlo odgovornom poslu, jer je izuzetno važno šta izgovoriti osobi sa druge strane, da ih ne bi doveli u još veći problem. Neophodna je i obuka za taj posao, jer svakako ne može svako da se bavi time. Košutić kaže da su imali i slučajeve kada su stariji građani molili da im se kupuju svakodnevno novine, jer im je to bilo preče od hrane i to su i činili.

M. Stakić

Piše:
Pošaljite komentar
Kulska „Plava ptica” traži negovateljicu

Kulska „Plava ptica” traži negovateljicu

13.10.2020. 10:54 10:57