Кол центар у просторијама „Плаве птице”: Слушаоница и утеха
КУЛА: Кол центар за целу општину Кула током ванредног стања био је смештен у просторијама Друштва за помоћ МНРО „Плава птица”, у ком су запослени у овој установи преузели на себе да помогну суграђанима.
Централа са више бројева се налазила у просторијама у којима иначе бораве деца са посебним потребама. Директор „Плаве птице” Марко Кошутић напомиње да су дошли до закључка, након три месеца колико је овај центар радио, да је таква врта услуге грађанима потребна стално.
-И месецима након ванредног стања, а и данас се дешава да људи зову нашу установу са питањима и проблемима које смо решавали током ванредног стања- каже Кошутић.
Четири телефонске линије су стално радиле, а грађани су позивали један број уколико су имали било какав проблем или питање, али чак и кад ми је требао само познат глас да их умири са друге стране жице. Грађани Куле су се ослањали на то, истиче Кошутић, да све што не знају, могу да позову кол центар и кажу свој проблем, који је решив, те су свима помагали.
-Било је пуно позива људи којима је требало само неко да их саслуша и утеши. Схватили смо да је кол центар или информациони центар тог типа потребан грађанима током целе године као стална ствар, а не само ванредног стања- сматра Кошутић. - Било би добро да свака локална самоуправа, а не само Кула, има број телефона на који човек који не зна да реши свој проблем или не зна коме да се обрати, може да позове.
Кошутић додаје да је кол центар скратио многе процедуре, јер су у доста случајева, само усмеравали људе на институцију која им је потребна. У европским земљама постоје такве врсте инфо центра, односно слушаонице за проблеме. То није СОС телефон као нека врста терапије или помоћи одређеним групама, већ се исприча проблем особи, која га уписује и покушава да га на одређени начин реши. Осим скраћивања процедура, центар је добар, јер људи имају коме да се обрате. Кад се изговори проблем на глас, то је већ први корак у његовом решавању, указује Кошутић.
Реч о врло одговорном послу, јер је изузетно важно шта изговорити особи са друге стране, да их не би довели у још већи проблем. Неопходна је и обука за тај посао, јер свакако не може свако да се бави тиме. Кошутић каже да су имали и случајеве када су старији грађани молили да им се купују свакодневно новине, јер им је то било прече од хране и то су и чинили.
М. Стакић