„Hemofarm” ponovo promoviše kreativan pristup reciklaži
VRŠAC: Pokrenimo talas održivih vrednosti, poruka je čitavom društvu koji je svojim sedmim „Izveštajem o održivom razvoju za 2018 godinu” uputila kompanija „Hemofarm” na manifestaciji u Vršcu.
U nizu kreativnih radionica učestvovali su njihovi zaposleni, poslovni partneri, žene i deca iz društveno osetljivih grupa okupljenih u programu „Obučeni za uspeh“ i osnovci iz vršačke škole „Ogla Petrov Radišić“.
Pretvarajući kreativnim radom polovne automobilske gume u mobilijar, šarenu opremu i ukrase, svi oni su pokazali da i guma ne mora da postane nepotrebni otpad, već može da dobije novi život.
Papir od prerađenih automobilskih guma i odevne kože poslužio je kompaniji „Hemofarm” da baš na njemu odštampa svoj novi „Izveštaj o održivom razvoju” i na taj način dodatno ukaže da su reciklaža, ponovna upotreba sirovina i cirkularna ekonomija mogući uvek kada postoji spremnost, volja i kreativnost.
Direktor „Hemofarma” dr Ronald Zeliger istakao je da za predstavljanje novog „Izveštaja o održivom razvoju” nije slučajno izabran baš proizvodni kompleks u Vršcu, jer je upravo tu pre 60 godina i počela i danas se kreira priča o uspehu ovog najvećeg domaćeg proizvođača lekova i regionalnog farmaceutskog lidera.
- Veoma smo ponosni da predstavljamo ne samo farmaceutskog i poslovnog, već i lidera održivog razvoja - rekao je Zeliger i objasnio da to znači da „Hemofarm” delom dokazuje da su uz ekonomske rezultate, važni i svi drugi uspesi koji vode kvalitetnijem životnom okruženju i humanijem društvu.
Prošle godine su lekovi sa znakom „Hemofarma” bili dostupni na tri kontinenta u 34 države, oboren je novi rekord proizvodnjom 5,5 milijardi tableta, kapsula i drugih formi odnosno 245 miliona pakovanja gotovih proizvoda, uz istovremeno dodatno smanjenje zagađenja i upotrebe vode i struje. Tokom prošle godine skoro 200 miliona pakovanja za proizvode napravljeno je od recikliranog kartona, što znači da je „održivo pakovanje“ obezbeđeno za više od 80 odsto proizvoda. Na taj način ponovo je sačuvano više od 17.000 stabala.
Istovremeno „Hemofarm” je nastavio da ulaže u svoje proizvodne kapacitete ali i u svoje zaposlene čiji broj je porastao za sedam odsto, pri čemu žene i dalje čine većinu od 53 odsto i u ukupnom broju zaposlenih i u rukovodstvu.
Da održivi razvoj nije samo ekologija, već i briga za boljitak čitave zajednice, istakla je Sanda Savić, direktorka korporativnih poslova i komunikacija u „Hemofarmu”, naglašavajući da je upravo zato ova kompanija kroz rad svoje Fondacije samo u prošloj godini realizovala više od 90 pojedinačnih aktivnosti, koje su za cilj imale poboljšanje kvaliteta zdravlja i života ljudi. Edukativne i humanitarne akcije bile su usmerene na podizanje svesti građana o važnosti preventivnih pregleda, donorstva organa i transplantacije, ali i na sticanje novih znanja lekara, najboljih studenata i đaka.
Nagrada za izuzetnost koju od prošle godine dodeljuje Fondacija pokazuje za koje se vrednosti zalažu u „Hemofarmu, istakla je Sanda Savić izražavajući uverenje da će u periodu pred nama i broj onih koji kreiraju sadašnjost koja obezbeđuje budućnost i tako neguju održivi razvoj, biti sve veći.
V. H.