Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Gradi se stanična zgrada kraj brze pruge u Beški

18.05.2021. 10:10 10:15
Piše:
Foto: Infrastruktura železnice Srbije

BEŠKA: Na trasi pruge za velike brzine između Stare Pazove i Novog Sada, pored Sremskih Karlovaca i Beška će dobiti novu staničnu zgradu. 

U Beški je ruska kompanija „RŽD Internešenel“ počela  1. februara da gradi stanicu, a planirano je da radovi budu privedeni kraju polovinom septembra. Ove sedmice je u toku montaža  armature. 

Buduća stanica u Beški zauzimaće površinu od 236 metara kvadratnih, i u njoj će se osim sadržaja namenjenih za rad osoblja, poput kancelarije za šefa stanice i otpravnika, kao i tehničke i pomoćne prostorije, nalaziti i blagajna, čekaonica i druge  prostorije za potrebe putnika. Pored stanice nalaziće se i objekat za smeštaj signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme.

– Projektom je predviđen i pešački pothodnik koji treba  da omogući bezbedan prolaz pešacima od staničnog trga ka levom - drugom peronu – kaže portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije” Nenad Stanisavljević. – Pothodnik ima po jedan izlazni stepenišni krak na peronu 1 i na peronu 2. Širok je četiri metra, visok 2,4 i dugačak nešto više od 36 metara sa pristupnim stepeništima. Za hendikepirane putnike predviđene su platforme, kako bi im se omogućio ulazak i izlazak iz pothodnika, odnosno perona.

Nova stanica u Beški nalazi se na lokalnom putu koji iz ovog mesta vodi do Čortanovaca. Biće namenjena stanovnicima oba mesta, imajući u vidu da se ukida železnička stanica u Čortanovcima

Na peronima i staničnom platou biće postavljeni vetrobrani.  Veliki paneli radi zaštite od buke biće  duž celog naseljenog dela Beške, kako meštani ne bi imali problema prilikom prolaska vozova. Pored toga, biće obezbeđeno i dodatno  smanjenje vibracije na taj način što će šine posebnom metodom biti pričvršećene za pragove.

Predviđeno je da se u neposrednoj blizini stanice nalazi  autobusko stajalište, a na staničnom trgu parking na kome će biti odvojena mesta za invalide.

Nova stanica u Beški nalazi se na lokalnom putu koji iz ovog mesta vodi do Čortanovaca. Biće namenjena stanovnicima oba mesta, imajući u vidu da se ukida  železnička stanica u Čortanovcima.

Po Stanisavljevićevim rečima, još ranije tokom gradnje brze pruge kroz Bešku, ukinuta je stara železnička stanica, izgrađena 1918. godine, zbog toga što će vozovi na ovoj deonici prolaziti potpuno drugim smerom, nekoliko stotina metara severozapadno od nekadašnje stanice. Sa prostora sada već nekadašnje pruge koja je vodila od Beške do Novog Sada, uklonjen je gornji stroj pruge.

Predviđeno je da se u neposrednoj blizini stanice nalazi autobusko stajalište, a na staničnom trgu parking na kome će biti odvojena mesta za invalide

– Na području Beške do sada su u okviru izgradnje pruge za velike brzine završeni značajni infrastrukturni objekti – napominje Stanisavljević. –  Početkom marta okončana je gradnja drumsko-pešačkog podvožnjaka na ukrštanju trase pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad i Ulice Stevana Sinđelića. Podvožnjak je visok oko 4,6 metara, a širok oko 15 metara. Izgrađen je umesto putnog prelaza, koji se nalazio stotinak metara dalje, jer na trasama brzih pruga nema ukrštanja u nivou. U toku je  postavljanje stubova i zidova za zaštitu od buke u zoni novoizgrađenog podvožnjaka.

Pored toga krajem marta završen je i vijadukt na ulazu u Bešku iz smera Inđije dug 580 metara. Njegovom gradnjom premošćen je lokalni put Maradik - Beška i potok Pačanac.

Završetkom radova na ova dva železnička objekta omogućen je bezbedan drumski saobraćaj, jer više u tom mestu na trasi pruge za velike brzine neće biti ukrštanja koloseka i puta.

Novi železnički objekti u Beški u okviru izgradnje pruge za velike brzine samo su deo od 62, koliko će ih biti izgrađeno između Stare Pazove i Novog Sada.

Z. Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar