Do grada divljim taksijem
oblasti najavljivana je već neko vreme. Istovremeno, iz gradske uprave stižu najave o boljoj organizaciji prigradskog i međumesnog saobraćaja. Kad će to tačno da se desi, još nije poznato. Do tada, žitelji sela se snalaze kako znaju i umeju, a neka mesta su posebno ugrožena.
- Naši meštani uglavnom koriste taksi - kažu u Knićaninu. - Što se tiče autobusa, idu oni čiji su polasci prilagođeni đacima. Znači, ujutru, i ko želi u grad mora da porani, a posle za povratak opet da čeka đake. Najgore je vikendom, jer tada ne saobraća nijedan autobus do Zrenjanina. Znamo da nas je ovde u selu malo, ali ipak i mi imamo normalne potrebe. Naših 30-tak meštana radi u „Drekslmajeru” i sreća je da imaju fabrički prevoz. Ostali koji rade negde drugde ili idu svojim autima, ako ih imaju, ili taksijem, kažu u mesnoj zajednici.
Ništa bolje nije ni u Belom Blatu. Nema više radnika, pa ni radničkih polazaka, objašnjavaju u Mesnoj zajednici. Nekad na prvoj stanici nije bilo mesta za sedenje a na drugoj u selu već nije moglo da se diše od gužve. Sad ima malo radnika, a autobusa ni toliko. Ima đačkih polazaka, pa ko ima posla u gradu mora da se prilagodi njima. Vikendom je jako loše. Dakle, ostaje taksi, kažu u Belom Blatu.
Na lošu vezu sa gradom, kom pripadaju (što znači da za sva dokumenta moraju u Zrenjanin), žale se odavno Orlovaćani, a o Farkaždincima da se i ne govori. U nešto boljoj situaciji su stanovnici tranzitnih mesta, jer kroz ta sela prolaze i drugi prevoznici.
Mnogi, ipak, strahuju od mogućnosti da taksisti prestanu da rade, jer sumnjaju da bi u situaciji kada je stanovnika u selima sve manje, „Net busu” ili nekom drugom prevozniku uopšte bilo isplativo da održava ove linije.
Ž. B.