AUTOBUSOM HOĆEŠ? Trans-jug iz Obrenovca i zvanično preuzeo javni gradski prevoz u Subotici NAJAVLJENE VELIKE UŠTEDE ZA GRAD
Firma „Trans-jug“ iz Obrenovca danas je zvanično preuzela javni gradski i prigradski prevoz u Subotici na 15 godina, a posao je vredan 15 milijardi dinara.
Između ove firme i Grada Subotica potpisan je ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa elementima koncesije, prenosi Beta.
Najavljeno je da će novi autobusi najverovatnije od 1. marta početi sa prevozom putnika na teritoriji Subotice, dok je novi vlasnik obećao da će građani dobiti moderan javni prevoz i da će zadržati linije međugradskog saobraćaja.
Na glavnu autobusku stanicu danas je stigao i 31 novi autobus preduzeća „Trans-jug“.
Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić je kazao novinarima u Gradskoj kući da je procena da će grad za 15 godina uštedeti najmanje 930 miliona dinara, a na godišnjem nivou 62 miliona dinara. Rekao je da će za radnike koji odluče da ne ostanu u preduzeću biti obezbeđene otpremnine u skladu sa kolektivnim ugovorom, i dodao da svi objekti ostaju u vlasništvu grada, a vlasnik ih samo koristi.
„Autobusi odlaze na licitaciju, a tim sredstvima ćemo isplaćivati otpremnine onima koji ne budu prihvatili ugovor od privatnog partnera“, kazao je Bakić.
On je podsetio da je situacija u JP „Subotica-trans“ bila bezizlazna po pitanju finansiranja iz gradskog budžeta.
„Mislim da smo sproveli jedan od najboljih modela javno-privatnog partnerstva u Srbiji“, poručio je Bakić.
Direktor preduzeća „Trans-Jug“ Obrenovac Dejan Petković izjavio je da u budućnosti planira da investira u grad što se tiče prevoza putnika, te da je njegova ideja da napravi moderan i funkcionalan gradski prevoz.
„Naša investicija će biti deset miliona evra u vozni park. Novi vozni park podrazumeva 55 novih gradsko-prigradskih autobusa i imamo milion evra investicije u infrastrukturu“, kazao je, i dodao da su trenutno obezbedili 31 novi autobus, te da je oko šest miliona evra sad trenutna investicija.
„Imamo rok oko 18 meseci da pribavimo ostatak vozila. Ugovore smo potpisali i ušli u realizaciju nabavke tih autobusa i očekujemo da sve to bude sprovedeno u najkraćem roku“, istakao je on.
Prema njegovim rečima, u planu je modernizacija celokupnog gradsko-prigradskog prevoza, novi sistemi za online kupovinu karata i nove aplikacije.
Kazao je da će to omogućiti građanima lakši pristup prilikom kupovine karata i da ne moraju više da idu na stanicu da bi je kupovali kao do sada.
On je rekao da još uvek nije poznat tačan broj ljudi koji će se opredeliti za otpremnine, te da je plan da oko 180 zaposlenih ostane u preduzeću, a svi će dobiti mogućnost da se zaposle.
„Ponudićemo im bolje uslove nego što su imali u JP ‘Subotica-transu’. Neto plata neće biti ispod 100.000 dinara, može da bude samo viša, plus prekovremeni, plus noćni rad, rad na državni praznik, sve što zakon propisuje, što im sleduje“, kazao je.
Prema njegovim rečima, trudiće se da plate usklađuju sa platama u Srbiji i u regionu. S obzirom da ovo preduzeće ima više od 300 zaposlenih, pretpostavlja se da će oko 150 njih biti višak. Cena karte u javnom prevozu, prema najavama, za sada ostaje nepromenjena.
(Biznis.rs)