Bačka tvrđava oduvek privlačila pažnju
BAČ: Kada je preuzeo dužnost direktora u Turističkoj organizaciji Bač pre sedam godina, Darko Vojnović je prvo obišao vlasnike kuća u Podgrađu, ulice koja vodi do Tvrđave u Baču.
Ušao je, kaže u svaku kuću, da ljudima predloži da se uključe u turističku ponudu. Hteo je da im predoči da mogu imati koristi od svih tih grupa koje prošetaju, naročito u dane vikenda, da mogu ponuditi svoje domaće proizvode od yema do rakije. Nije, kaže naišao na dobar prijem, ali nije ni odustao.
- Ako znamo da je Bač dobio i prestižnu nagradu Evropske unije ”Evropa Nostra” za najbolje očuvan kulturni predeo, najbolje očuvanu srednjevekovnu tvrđavu u Baču u koju je uloženo 700.000 evra, a znamo da Evropljani ne daju novac bilo kome, u restauraciju, obnovu i konzervaciju same tvrđave. U franjevački samostan je uloženo skoro milion evra kroz razne fondove Evropske unije- kaže Vojnović. -Takođe smo pripadnici ”Care for Europe” udruženja malih gradova koji se umrežavaju radi lakše konkurentnosti na evropskom tržištu i zbog podnošenja dokumentacije za razne konkurse. Pokušavamo na sve načine, koliko možemo, u skladu sa sredstvima koje dobijamo kroz konkurse, ali i buyet lokalne samouprave, da upotpunjavamo stalno nove sadržaje kako bi imali kontinuiran razvoj turizma.
Vojnović smatra da bez pomoći lokalne samouprave, bili bi samo nemi posmatrači. Tokom prošlog godine, i Bač, kao i druga mesta širom Vojvodine i Srbije, imao je priliv turista.
- Imali smo povećan broj turista zadnje dve godine, a primetili smo značajan priliv domaćih turista. Neophodni su nam novi sadržaji - smatra Vojnović. -Malo se razlikujem od svojih kolega, jer obično su direktori turističkih organizacija turizmolozi, a ja sam diplomirani ekonomista u oblasti turizma, te se razlikuje mišljenje turizmologa koji je okrenut promociji, marketingu. Za to sam da se spoji lepo i korisno kroz vid promocije i marketinga, koji jeste naš osnovni cilj i zadatak, ali i da se izvuče neka korist za samu opštinu i Turističku organizaciju.
Da bi se izvukla ta korist mora se modernom turisti 21. veka priuštiti ono što je on video u Slovačkoj, Italiji, Nemačkoj... te novi sadržaji moraju svakodnevno da se ubacuju, smatra Vojnović.
A Baču osim novih sadržaja, potrebno je više novca za promo materijal, kako bi ljudi saznali šta se sve krije u maloj vojvođanskoj opštini. Jedan od lokaliteta zbog kojeg turisti najčešće posećuju Bač je Tvrđava, koja predstavlja najznačajnije i najbolje očuvano srednjevekovno utvrđenje na području Vojvodine. Lokalitet, na kome je tvrđava izgrađena, svedoči o dugom nizu vekova korišćenja ovog prirodno odbranjivog terena, koji je svoju sudbinu vezao za reku Dunav, prirodnu granicu. Nastanak dela današnje tvrđave, vezuje se za period od 1338. do 1342. godine, kada je kralj Karlo Robert Anžujski ojačavao granice kraljevstva. Ovo je vreme uspona cara Dušana i međusobnih srpsko-ugarskih ratnih sukoba, što je kralj Karlo naveo u jednom pismu kao opasnost i razlog za preduzimanje radova na tvrđavi u Baču. Dograđivanje i ojačavanje tvrđave trajalo je nepuna dva veka.
Plato na kome je podignuto utvrđenje relativno je malih dimenzija i zahvata površinu od 8.700 kvadrata. Osnova tvrđave, površine je 5.600kvadrata, u obliku je trapezoida, prilagođenog obliku terena. Na uglovima se nalazi pet isturenih odbrambenih kula, međusobno povezanih bedemom širine dva i visine 12 metara sa streljačkim stazama. Kule su različitih oblika i dimenzija. Danas na krovu možete videti jato golubova, koje budno stražare, kao vojnici nekad. Jedno je od omiljenih mesta turistima za slikanje kada dođu u Bač, a možda se i stanovnici Ulice Bačke tvrđave ili kako je meštani još zovu Podgrađa, predomisle i uključe u turističku ponudu Bača.
M. Stakić
Projekat „Perom kroz Bač“ realizuje „Dunav produkcija“, a sufinansira Opština Bač. Stavovi u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.