PAD PRODAJE TESLINIH VOZILA U EVROPI Volkswagen preuzima lidersku poziciju
Tesla je izgubila svoju lidersku poziciju u Evropi kao najveći prodavac električnih vozila, prema podacima analitičke kompanije JATO.
U prvom kvartalu 2025. godine, Volkswagen je registrovao više električnih vozila nego Tesla, čime je preuzeo prvo mesto. Nemački proizvođač automobila ostvario je impresivan rezultat od 65.679 prodatih vozila, dok je Tesla zabeležila 53.237 registracija.
Ovaj pad u prodaji Teslinih vozila nije slučajan kompanija je zabeležila opadanje registracija za 38%, što je najveći pad među 30 najprodavanijih brendova automobila u Evropi. S druge strane, Volkswagen je ostvario izuzetno veliki rast, sa povećanjem od 157% u poređenju sa prvim kvartalom 2024. godine.
Prva tri meseca ove godine bila su rekordna za tržište električnih vozila, sa 16,9% od ukupnih registracija automobila u martu, što je povećanje od 2,7 procentnih poena u odnosu na isti period prošle godine. Veliki rast prodaje električnih automobila posebno se vidi u Velikoj Britaniji, koja je bila glavni pokretač rasta sa 13% povećanjem prodaje.
Iako je izgubila poziciju lidera, Tesla i dalje ima dominantnu poziciju sa svojim modelima. Model Y i Model 3 ostali su dva najprodavanija električna vozila u Evropi, iako su registracije Modela Y pale za 43% u martu. S druge strane, Model 3 beleži rast od 1%, što može pomoći Tesli da zadrži značajnu tržišnu poziciju.
Dok je Volkswagen ID.4 zabeležio treće mesto u prodaji, i dalje zaostaje za Teslom sa oko 2.000 jedinica manje registracija u odnosu na Model 3. Felipe Munoz, globalni analitičar u JATO Dynamics, izjavio je da Tesla trenutno zavisi od dobrih rezultata Modela 3 kako bi nadoknadila gubitke uzrokovane opadanjem registracija Modela Y.
Nije samo tržišni pad razlog za zabrinutost u Tesli. Kompanija je objavila finansijske rezultate za prvi kvartal, pokazujući pad prihoda od 9%, dok je neto dobit pala za 64%, što je znatno ispod očekivanja analitičara. Iako ovi rezultati nisu ohrabrujući, akcije Tesle porasle su nakon izjave Ilona Maska da će se više fokusirati na rad u svojoj automobilskoj kompaniji, smanjujući angažman sa vladama.
Dok Tesla nastavlja da se bori sa PR izazovima i problemima sa novim modelom, njen opstanak na tržištu u velikoj meri zavisi od uspeha Modela 3. Prelazak na novi Model Y i prilagođavanje tržištu mogu biti ključni za oporavak kompanije u konkurentnom okruženju.