POOŠTRAVANJE MERA PREMA ONIMA KOJI PONAVLJAJU PREKRŠAJE Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja do kraja januara 2025.
ZLATIBOR: Novi zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima trebalo bi da bude završen do kraja januara 2025. godine, rečeno je danas na otvaranju Foruma "Novi zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima".
Učesnici foruma, koji učestvuju u izradi novog zakona, najavili su da će na nacrtu tog zakona raditi do subote.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Branko Stamatović istakao je da je važno da se tokom izrade novog zakona prepoznaju sve institucije koje mogu da daju doprinos unapređenju sistema.
"Moramo posebno da radimo sa povratnicima i sa onima koji ponavljaju prekršaje. Moramo da vidimo kako da unapredimo sistem i preispitamo dosadašnje mere, koje su dale rezultate, ali i kako da unapredimo - da u narednom periodu imamo značajno bolje stanje bezbednosti saobraćaja", rekao je Stamatović.
On je dodao da će novi zakon biti mnogo bolji od sadašnjeg, koji je usvojen 2009. godine.
"Razgovaraćemo sa predstavnicima lokalnih samouprava, ministarstava i javnih preduzeća, kao i predstavnicima policije koji su svakodnevno na terenu sa građanima. Očekujemo predloge koji će sutra dati rezultate", naveo je Stamatović.
Prema njegovim rečima, povratnici u prekršajima će biti posebno obrađeni.
"Prošle godine je bilo najmanje poginulih u saobraćaju - 503 su života izgubjena u saobraćaju. Do sada imamo blago povećanje od pet odsto u odnosu na isti period prošle godine i to je ono što zabrinjava. Zato smo dogovorili da do kraja godine intenziviramo preventivne i represivne mere sa ciljem da dostignemo cilj Strategije o saobraćaju za 2024. godinu, a to je da ne izgubimo više od 444 života", rekao je Stamatović.
On je naglasio da zabrinjava to što je do sada stradao 401 učesnik u saobraćaju.
Načelnik Uprave saobraćajne policije Srbije Slaviša Lakićević rekao je da u Srbiji prosečno tokom godine oko 500 ljudi pogine u saobraćaju.
"Godišnje u Srbiji gine oko 500 lica što je previše - imamo 10 do 12 stradale dece. To je nešto sa čim se ne mirimo, a da bi to promenili moramo ispravno raditi na prevenciji, a potom i na represiji", naveo je Lakićević.
On je naglasio da je postojeći zakon pretprpeo brojne "ad hok" izmene, a najveće su bile 2018. godine.
"Uveli smo i neke nove mere kao što je privremeno oduzimanje vozila, samo jedna mera privremenog oduzimanja vozila dala je input, koji je zabrinjavajući - do danas ova mera privremenog oduzimanja vozila izrečena je za 283 vozača, a pokazalo se da je veliki broj tih vozača koji ne poštuju sabraćajne propise", rekao je Lakićević.
On je istakao da će novi zakon uspeti da postigne cilj da do 2030. godine nema poginule dece u saobraćaju i da Srbija postane među deset najbezbednijih zemalja u saobraćaju u Evropi.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srpske Mladen Petrović rekao je da saobraćaj ne poznaje granice i neophodno je da učimo na tuđim greškama, da sprečimo sabraćajne nezgode jer je njihov glavni uzročnik ljudski faktor.
Na Forumu su, pored predstavnika resornih ministarstava, lokalnih samouprava i Agencije za bezbednost saobraćaja, učestvovali i predstavnici Republike Srpske i Severne Makedonije.