Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

GASTRONOMSKI RAJ SELA: Kako lokalna kuhinja može biti brend Srbije

21.11.2024. 13:50 13:56
Piše:
Cevapi
Foto: Pexels, ilustracija

Srpska sela kriju neotkriveni potencijal za diversifikaciju ekonomije kroz gastronomiju, gde tradicionalni proizvodi postaju stubovi lokalnog razvoja i očuvanja nasleđa.

Takovo: Sinergija tradicije i inovacije

Takovo, poznato po istorijskom značaju, postalo je sinonim za vrhunsku rakiju i sušene šljive, proizvode koji su duboko ukorenjeni u tradiciji ovog kraja. Proizvodnja rakije, posebno šljivovice, predstavlja ne samo kulturno nasleđe već i ekonomsku aktivnost koja podržava lokalno stanovništvo. Kvalitet sušenih šljiva, koje su prepoznate i na međunarodnim tržištima, dodatno jača poziciju sela na mapi gastronomske ponude Srbije.

U Takovu su organizovane i manifestacije poput festivala posvećenih tradicionalnim proizvodima, čime se podstiče turizam i omogućava direktna prodaja proizvoda. Istovremeno, objekti poput Takovskog konaka nude posetiocima mogućnost da iskuse lokalnu kuhinju u autentičnom ambijentu, kombinujući istoriju, prirodu i gastronomiju​.

Leskovac: Gastronomska prestonica Srbije

Leskovac, poznat kao centar srpskog roštilja, već decenijama održava tradiciju pripreme ovog specijaliteta. Leskovački roštilj postao je simbol autentične srpske kuhinje, a manifestacija Roštiljijada privlači desetine hiljada posetilaca godišnje. Ovaj događaj ne samo da promoviše lokalnu hranu već i generiše značajan prihod za zajednicu.

Cevapi
Foto: pixabay/ilustracija

Ajvar, pripreman prema tradicionalnim receptima, takođe je deo kulinarskog identiteta Leskovca. Njegova proizvodnja često uključuje male porodične firme koje koriste lokalno povrće, čime se podržava poljoprivreda i ekonomija ruralnog područja​.

Gastronomska ponuda srpskih sela nudi veliki potencijal za ekonomski razvoj i očuvanje tradicije. Projekti koji podstiču diverzifikaciju seoske ekonomije kroz gastronomiju nisu samo investicija u ruralna područja već i u očuvanje identiteta Srbije.

Realizaciju projekta „Ruralno blago Srbije: Diverzifikacijom seoske ekonomije do opstanka ruralnih zajednica“ finansiralo je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. Tekst 3/10.

mirodjija.rs/dnevnik.rs

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar