Novi hit u svetu popusta
„Crni petak“ je prošlost! STIGLA JE NOVA MANIJA Saznajte zašto svi TRAŽE KARTU, a ne televizore
Prvo je bio Crni petak, zatim sajber ponedeljak...
Sada potrošači imaju razloga da kupuju na mreži jedan dan duže. „Putnički utorak“ - prvi utorak nakon američkog praznika Dana zahvalnosti - cilja na one koji traže popuste na putovanja, a ne na televizore sa ravnim ekranom.
Interesovanje za pretragu za „Travel Tuesday“ poraslo je za više od 500 odsto od 2021. do 2023. godine, prema izveštaju koji je u četvrtak objavio "McKinsey & Company".
Pretraga je najveća među američkim i kanadskim potrošačima, ali interesovanje raste i u Australiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Holandiji i Španiji.
Ali to ne sprečava azijske kompanije da uskoče u prodaju kako bi dosegle globalnu klijentelu.
Kristen Dženings Graf, direktorka prodaje i marketinga u "Bavah Reserve", eko-odmaralištu na indonezijskim ostrvima Riau, rekla je da je njena kompanija pokrenula svoju prvu promociju „Travel Tuesday“ 2023. godine.
„Imali smo ponudu koja je bila izbor - nadogradnja, popust ili jedan besplatan let“, rekla je ona. „To nam je donelo dobru prodaju.”
Mekinzijev izveštaj pod naslovom „Putovanje u utorak je stvarno - i raste“, pokazalo je da su rezervacije hotela, avio-kompanija i krstarenja među američkim putnicima porasle na „Putnički utorak“ prošle godine, koji se dogodio 28. novembra 2023.
Rezervacije avio-kompanija su tog dana skočile za više od 60%, a krstarenja za više od 50%, u odnosu na dvonedeljni period pre i posle, navodi se u izveštaju.
Rezervacije hotela su takođe skočile za 28 odsto, iako su ih neznatno pomračile rezervacije napravljene dan ranije, a to je bio sajber ponedeljak, navodi se u izveštaju. Pretrage za „Cyber Monday“ su daleko veće od „Travel Tuesday“, ali interesovanje za prvi opada, pokazalo je.
„Rezervacije putovanja napravljene u utorak su nadmašile one napravljene u sajber ponedeljak“, rekao je Rajan Man, partner u Mekinzijevoj praksi za putovanja, logistiku i infrastrukturu i jedan od autora izveštaja.
Ali Man upozorava da "Travel Tuesday" možda neće učiniti za turističku industriju ono što je Crni petak učinio za maloprodaju.
Za one koji su spremni da rezervišu, mogu pronaći popuste na avionske karte, krstarenja i pakete putovanja, a mnogi hoteli nude 20-30% popusta na najbolje dostupne cene. Putnici mogu da pogledaju ponude „Travel Tuesday“ od 2023. da bi stekli ideju šta da očekuju ove godine.
Deo potrošnje na kraju godine
Suočeni sa rastućim putnim troškovima i inflatornim pritiscima, putnici kažu da je pronalaženje dobre ponude glavni prioritet.
Dan predviđen za popuste za putovanja može biti pobeda za putnike i prilika za kompanije da povećaju prihod tokom perioda kada je obično zatišje u rezervacijama, navodi McKinsei. Krajem novembra/početkom decembra često se smatra da je prekasno za zimske rezervacije i prerano za letnje, navodi se u izveštaju.
To bi takođe mogao biti način da dobijete deo praznične potrošnje na kraju godine, u kojoj već dugo dominiraju fizički pokloni.
Više od polovine Amerikanaca (58%) kaže da radije troše novac na putovanja umesto na kupovinu, prema Zimskoj anketi o putovanjima iz 2024. kompanije za lične finansije "ValletHub".
Najbolja iskustva bila su za zabavu (59%) i putovanja (54%), prema istraživanju "Amek" objavljenom u septembru.
(Izvor: CNBC)/Blic