Hamilton nezaustavljiv u Imoli, Mercedes osvojio titulu
Luis Hamilton, vozač Mercedesa, pobedio je na Velikoj nagradi Emilija-Romanje vožene na stazi Imola.
Britanski vozač ostvario je 93. pobedu u karijeri, te je još više uvećao prednost u odnosu na pratioce – Botasa i Ferstapena. Drugo mesto pripalo je Botasu, treći je bio Danijel Rikardo, dok je na četvrtom završio sjajni Dani Kvjat. Prvih deset kompletirali su još Šarl Lekler, Serhio Peres, Karlos Sainc, Lando Noris, Kimi Raikonen i Antonio Đovinaci.
Takav rasplet, uz trku za zaborav Red Bula, omogućio je Mercedesu da sedmu godinu zaredom bude najbolji među konstruktorima. Na taj način, nemački tim je postao prvi u istoriji koji je sedam puta uzastopno stigao do titule i odvojio se od Ferarija koji je bio nezaustavljiv u toj konkurenciji od 1999. do 2004. godine. Kao proizvođač motora, ali sa različitim timovima, sedam titula kao konstruktor osvojio je još samo Ford od 1968. do 1974.
Mnogo je bilo kandidata za vozača dana, a navijači su odlučili da to bude sjajni Kimi Raikonen koji je startovao kao 18, završio je na devetom mestu. Ferstapenu je u 51. krugu pukla guma, te je odustao, a trku nisu završili ni Rasel, Magnusen, Okon i Gasli.
Hamilton je do trijumfa u Imoli došao posle izuzetno lošeg starta, kada je pao trećeg mesta, a zahvaljujući drugačijoj strategiji u odnosu na Botasa, ali pomalo i sreći. Finac je bio taj koji je poveo sa pol pozicije, ispred Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula i svog timskog kolege. Botasa i mladi Holanđanin su po nove pneumatike otišli u 19. i 20. krugu, dok je Hamilton ostao na stazi i konstantno je vozio najbrže krugove.
Britancu je to omogućilo da napravi dovoljnu razliku u odnosu na glavne rivale u borbi za trijumf, između kojih je razlika konstantno bila oko jedne sekunde. Pre nego što je Hamilton otišao u boks, pored staze se parkirao Esteban Okon u Renou, zbog čega je istaknut period virtuelnog vozila bezbednosti. Taj period je trajao oko pola kruga, a aktuelni šampion je to iskoristio da ode u boks i vrati se na stazu sa oko pet sekundi prednosti u odnosu na Botasa, koji je imao problem sa podom bolida od drugog kruga.
Od tog trenutka, Hamilton nije bio ugrožen na samom čelu, dok je iza njega viđena velika borba. Botas je u nekoliko navrata pravio greške, ali zbog konfiguracije same staze Ferstapen to nije uspevao da iskoristi do 43. kruga, kada je preuzeo drugo mesto. Međutim, osam krugova kasnije vozaču Red Bula je pukao pneumatik, zbog čega je izleteo sa staze, na koju je izašlo bezbednosno vozilo.
Botas je odmah produžio u boks po nove pneumatike, Hamilton je to mogao tek krug kasnije, ali se bez problema vratio na prvu poziciju. Dok je na stazi bilo bezbednosno vozilo viđen je još jedan incident, pošto je Džordž Rasel u Vilijamsu napravio grešku na dodavanju gasa i udario u zaštitnu ogradu, što je dovelo do dodatnog odlaganja nastavka trkanja.
Rikardo je posle Ferstapenovog odustajanja preuzeo treće mesto, a u poslednjih pet krugova, kada je trka nastavljena, vodio je veliku borbu sa Danilom Kvjatom u bolidu Alfa Taurija. Rus je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, pošto je pre borbe sa Australijancem izuzetno hrabrim potezom uspeo da nadmudri vozača Ferarija Šarla Leklera, koji je bio peti. Šesto mesto zauzeo je Serhio Peres u bolidu Rejsing Pointa, ispred dvojca Meklarena Karlosa Sainsa juniora i Landa Norisa. Osvajače bodova kompletirali su vozači Alfa Romea Kimi Raikonen i Antonio Đovinaci, dok je bod za najbrži krug pripao Hamiltonu.
Malo je falilo da u Imoli vozači Vilijamsa dođu do prvih bodova, ali je Rasel napravio početničku grešku, dok je Nikolas Latifi poražen u duelu sa Đovinacijem. Kanađanina je na kraju sedam desetinki delilo od 10. mesta, a sledio ga je Sebastijan Fetel u Ferariju, kojeg je greška mehaničara koštala bodova. Nemački automobilista se zadržao 10 sekundi duže u boksu pošto je do tada držao četvrto mesto i borio se sa Raikonenom, koji takođe tada još nije išao po nove pneumatike. Bez bodova je zbog svoje greške ostao Aleksander Albon u drugom Red Bulu, posle okretanja na stazi u samom finišu, kada je bio sedmi.
Pored pomenutih odustajanja, još dvojica vozača nisu uspela da završe trku. Vozač Alfa Taurija Pjer Gasli je morao da se parkira u boksu u trenutku kada je bio peti zbog ozbiljnog kvara na bolidu. Iz trke se povukao i Kevin Magnusen u Hasu, koji je imao okretanje na stazi posle starta zbog kontakta sa Fetelom, a kasnije se žalio timu da ima jake glavobolje.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se 15. novembra Velikom nagradom Turske, na kojoj Hamilton ima prvu priliku da osvoji sedmu titulu i izjednači se sa Mihaelom Šumaherom.
Pred poslednje četiri trke sezone Britanac ima 282 boda, 85 više od Botasa, dok je Ferstapen treći sa 162. U konkurenciji konstruktora Mercedes je ubedljiv sa 435 bodoa, ispred Red Bula sa 226.