Хамилтон незаустављив у Имоли, Мерцедес освојио титулу
Луис Хамилтон, возач Мерцедеса, победио је на Великој награди Емилија-Ромање вожене на стази Имола.
Британски возач остварио је 93. победу у каријери, те је још више увећао предност у односу на пратиоце – Ботаса и Ферстапена. Друго место припало је Ботасу, трећи је био Данијел Рикардо, док је на четвртом завршио сјајни Дани Квјат. Првих десет комплетирали су још Шарл Леклер, Серхио Перес, Карлос Саинц, Ландо Норис, Кими Раиконен и Антонио Ђовинаци.
Такав расплет, уз трку за заборав Ред Була, омогућио је Мерцедесу да седму годину заредом буде најбољи међу конструкторима. На тај начин, немачки тим је постао први у историји који је седам пута узастопно стигао до титуле и одвојио се од Ферарија који је био незаустављив у тој конкуренцији од 1999. до 2004. године. Као произвођач мотора, али са различитим тимовима, седам титула као конструктор освојио је још само Форд од 1968. до 1974.
Много је било кандидата за возача дана, а навијачи су одлучили да то буде сјајни Кими Раиконен који је стартовао као 18, завршио је на деветом месту. Ферстапену је у 51. кругу пукла гума, те је одустао, а трку нису завршили ни Расел, Магнусен, Окон и Гасли.
Хамилтон је до тријумфа у Имоли дошао после изузетно лошег старта, када је пао трећег места, а захваљујући другачијој стратегији у односу на Ботаса, али помало и срећи. Финац је био тај који је повео са пол позиције, испред Макса Ферстапена у болиду Ред Була и свог тимског колеге. Ботаса и млади Холанђанин су по нове пнеуматике отишли у 19. и 20. кругу, док је Хамилтон остао на стази и константно је возио најбрже кругове.
Британцу је то омогућило да направи довољну разлику у односу на главне ривале у борби за тријумф, између којих је разлика константно била око једне секунде. Пре него што је Хамилтон отишао у бокс, поред стазе се паркирао Естебан Окон у Реноу, због чега је истакнут период виртуелног возила безбедности. Тај период је трајао око пола круга, а актуелни шампион је то искористио да оде у бокс и врати се на стазу са око пет секунди предности у односу на Ботаса, који је имао проблем са подом болида од другог круга.
Од тог тренутка, Хамилтон није био угрожен на самом челу, док је иза њега виђена велика борба. Ботас је у неколико наврата правио грешке, али због конфигурације саме стазе Ферстапен то није успевао да искористи до 43. круга, када је преузео друго место. Међутим, осам кругова касније возачу Ред Була је пукао пнеуматик, због чега је излетео са стазе, на коју је изашло безбедносно возило.
Ботас је одмах продужио у бокс по нове пнеуматике, Хамилтон је то могао тек круг касније, али се без проблема вратио на прву позицију. Док је на стази било безбедносно возило виђен је још један инцидент, пошто је Џорџ Расел у Вилијамсу направио грешку на додавању гаса и ударио у заштитну ограду, што је довело до додатног одлагања наставка тркања.
Рикардо је после Ферстапеновог одустајања преузео треће место, а у последњих пет кругова, када је трка настављена, водио је велику борбу са Данилом Квјатом у болиду Алфа Таурија. Рус је на крају морао да се задовољи четвртим местом, пошто је пре борбе са Аустралијанцем изузетно храбрим потезом успео да надмудри возача Ферарија Шарла Леклера, који је био пети. Шесто место заузео је Серхио Перес у болиду Рејсинг Поинта, испред двојца Мекларена Карлоса Саинса јуниора и Ланда Нориса. Освајаче бодова комплетирали су возачи Алфа Ромеа Кими Раиконен и Антонио Ђовинаци, док је бод за најбржи круг припао Хамилтону.
Мало је фалило да у Имоли возачи Вилијамса дођу до првих бодова, али је Расел направио почетничку грешку, док је Николас Латифи поражен у дуелу са Ђовинацијем. Канађанина је на крају седам десетинки делило од 10. места, а следио га је Себастијан Фетел у Ферарију, којег је грешка механичара коштала бодова. Немачки аутомобилиста се задржао 10 секунди дуже у боксу пошто је до тада држао четврто место и борио се са Раиконеном, који такође тада још није ишао по нове пнеуматике. Без бодова је због своје грешке остао Александер Албон у другом Ред Булу, после окретања на стази у самом финишу, када је био седми.
Поред поменутих одустајања, још двојица возача нису успела да заврше трку. Возач Алфа Таурија Пјер Гасли је морао да се паркира у боксу у тренутку када је био пети због озбиљног квара на болиду. Из трке се повукао и Кевин Магнусен у Хасу, који је имао окретање на стази после старта због контакта са Фетелом, а касније се жалио тиму да има јаке главобоље.
Овогодишњи шампионат Формуле 1 наставља се 15. новембра Великом наградом Турске, на којој Хамилтон има прву прилику да освоји седму титулу и изједначи се са Михаелом Шумахером.
Пред последње четири трке сезоне Британац има 282 бода, 85 више од Ботаса, док је Ферстапен трећи са 162. У конкуренцији конструктора Мерцедес је убедљив са 435 бодоа, испред Ред Була са 226.