Vučić: Do 2018. brza pruga Beograd-Budimpešta
Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine. On je, na svečanoj promociji projekta
modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.
"To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi", naglasio je Vučić.
Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope.
On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je provero nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.
„Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti“, naglasio je Vučić.
Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima igradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.
On je istakao da je dosta urađeno na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Ćuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu.
„Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom“, podvukao je Vučić.
On je rekao da će železničari, koji su dugo vremena sumnjali u budućnost sopstvene profesije, zbog činjenice da je sve propadalo.
„Mašinovođa voza kojim smo došli je sijao od zadovoljstva, srećan što zna da će da napreduju pruge i, iako zna da su male plate, vidi da postoji budućnost“, naglasio je Vučić dodajući da je najglasniji sa aplauzom na ovakvim manifestacijama jer „sija od zadovoljstva“ pošto se radi o velikim stvarima koje ostaju.
Vučić je dodao da studije izvodljivosti, koje su rađene u vezi ove pruge, nisu prikazale pravo stanje jer su merili broj putnika pre šest meseci, a već sada je došlo do velikog rasta, a kada se bude uradila cela donica biće i mnogo mnogo više.
Premijer je izrazio zahvalnost i Ruskim železnicama na dosadašnjem doprinosu, rekavši da su isporučivale rezultat „kao švajcarski sat“, najavivši da će saradnja biti nastavljena negde drugo.
Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.
Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske.
Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, a vredan 1,1 milijardu evra.
U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom.
Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine.
Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosečne pruge.
Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.
Mihajlović: Brza pruga zahvaljujući zalaganju premijera
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je danas, povodom početka projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta, da su brze pruge projekat koji se realizuje zahvaljujući premijeru Aleksandru Vučiću.
Ona je naglasila da se premijer pre svega zalagao za realizaciju ovog projekta i da je ulagao napore da do toga dođe.
Mihajlović je rekla da je današnja vožnja vozom od Beograda do Novog Sada trajala duže od sat vremena, a da će za tri godine, tih 80 kilometara, moći da se pređe za svega pola sata.
"Ima li šta bolje i lepše od modernizacije naše pruge. Zahvaljujcuhi NR Kini, ali pre svega dobrim odnosima našeg premijera, za godinu dana smo radili na ovom projektu. Modernizacija pruge će omogućiti da se od Beograda do Budimpešte vozom stiže za dva sata i pedeset minuta", precizirala je Mihajlović.
Ona je istakla da će Srbija razvijati svoju prugu i da će na tome raditi pre svega domaće kompanije.
Modernizacija pruge Beograd - Budimpešta je strateški projekat Srbije, Mađarske i Kine, predstavlja novi snažni korak i dokaz dobre saradnje sa Kinom.
"Uvereni smo da će pruga pružiti snažan doprinos unapređenju infrastrukture, međusobnom povezivanju i prometu, kao i poboljšati život građana, podsticati proces evrointegracija i doprineti još boljem povezivanju Kine i EU", rekao je, na pormociji projekta brze pruge od Beograda do Budimpešte, u Novom Sadu, Huang Nin zamenik generalnog direktora kompanije "Ccajna rejlvejs internešenel".
On je zahvalio svima koji su uložili napore i doprineli postizanju uspešne saradnje, te posebno premijeru Srbije preneo izraz najdubljeg poštovanja.
Potpredsednik kineske nacionalne Komisije za razvoj i reforme Vang Siaotao rekao je da će pruga biti u skladu sa evropskim standardima, te da je taj projekat svrstan u red najznačajnijih projekata, na obostranu korist.
Prema njegovim rečima na projektu će raditi kineske i srpske kompanije, koje će posvećeno sarađivati.
Konzorcijum, kako je kazao Vang, želi da podeli svoja iskustva, te će u Srbiju uputiti svoje radnike kojui imaju veliko iskustvo, a zajednički cilj je da se izgradi pruga koja bi bila visoko efikasna i pouzdana.
(Tanjug)