few clouds
6°C
05.11.2024.
Нови Сад
eur
117.0106
usd
107.5465
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Вучић: До 2018. брза пруга Београд-Будимпешта

23.12.2015. 13:17 13:33
Пише:

Премијер Србије Александар Вучић изјавио је данас у Новом Саду да ће грађани Србије моћи да користе модернизовану брзу пругу Београд-Будимпешта од 2018. године. Он је, на свечаној промоцији пројекта

модернизације и изградње пруге Београд-Будимпешта на Ранжирној железничкој станици Нови Сад, рекао да је договорено да и  пруга Београд-Нови Сад мора бити отворена 2018. године.

"То је велика ствар за нашу земљу. Све ћемо завршити за 2,5 године. Очекујем да са колегама из кине и Мађарске заједно пођемо од Београда до Будимпеште, да покажемо шта све може да се уради када су људи посвећени и верују шта може да се уради", нагласио је Вучић.

Према његовим речима, овом брзом пругом биће повезана два пријатељска народа, грађани Србије и Мађарске, Србија са централном и западном Европом, а Мађарску са истоком и југом Европе.



Он је казао да је сачекао воз у Петроварадину, где је проверо нешто времена са железничарима, који су му пренели да се у последњих два месеца упетостручио број путника због нових возова и композиција које су набављене.

„Први пут људи хоће да седну у прву класу, не јуре се за доплату. Није се веровало да у Србији имамо такве возове, нећете веровати какве пруге ћемо имати. Срамота да је од 1884. нисмо напредовали у овој области“, нагласио је Вучић.



Премијер је подсетио да је до сада рехабилитовано 120 километара пруге, а на многим местима возови сада иду много брже, а када се са кинеским пријатељима и мађарским партнерима игради брза пруга Београд-Будимпешта возови ће у градским срединама ићи 120 километара на сат, а на отвореном 180 километара на сат.

Он је истакао да је доста урађено на модернизацији пруге код Мале Крсне, Паланке, Ћуприје, Параћина, од Сопота до Космаја, и да ће се даље реновирати пруга ка Нишу.



„Србија ће бити земља која ће моћи да се поноси својом железничком и саобраћајном инфраструктуром“, подвукао је Вучић.

Он је рекао да ће железничари, који су дуго времена сумњали у будућност сопствене професије, због чињенице да је све пропадало.



„Машиновођа воза којим смо дошли је сијао од задовољства, срећан што зна да ће да напредују пруге и, иако зна да су мале плате, види да постоји будућност“, нагласио је Вучић додајући да је најгласнији са аплаузом на оваквим манифестацијама јер „сија од задовољства“ пошто се ради о великим стварима које остају.

Вучић је додао да студије изводљивости, које су рађене у вези ове пруге, нису приказале право стање јер су мерили број путника пре шест месеци, а већ сада је дошло до великог раста, а када се буде урадила цела доница биће и много много више.



Премијер је изразио захвалност и Руским железницама на досадашњем доприносу, рекавши да су испоручивале резултат „као швајцарски сат“, најавивши да ће сарадња бити настављена негде друго.

Министарство грађевине је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација.

Дужина пруге на траси Коридора 10 између Београда и Будимпеште је око 350 километара, од чега је 184 км на територији Србије и 166 км на територији Мађарске.



Како је раније најављено, након модернизације пруге Београд-Будимпешта време путовања између два града ће скратити са осам на мање од три сата, а возови ће на тој релацији постизати брзину од око 200 километара на сат.

Србија ће пројекат модернизације пруге реализовати у сарадњи са Кином, а вредан 1,1 милијарду евра.

У Кини је крајем новембра потписан оквирни споразум о реализацији пројекта модернизације пруге Београд - Будимпешта који ће делом бити финансиран кинеским кредитом.



Такође, предвиђено је да у реализацији пројекта 46 одсто буде учешће предузећа која нису из Кине.

Постојећа пруга на српској територији има један колосек и у лошем је стању, а у оквиру модернизације планирана је изградња двоколосечне пруге.

Рок за извођење радова је 24 месеца од тренутка добијања грађевинске дозволе.

 

Михајловић: Брза пруга захваљујући залагању премијера

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је данас, поводом почетка пројекта модернизације пруге Београд-Будимпешта, да су брзе пруге пројекат који се реализује захваљујући премијеру Александру Вучићу.

Она је нагласила да се премијер пре свега залагао за реализацију овог пројекта и да је улагао напоре да до тога дође.

Михајловић је рекла да је данашња вожња возом од Београда до Новог Сада трајала дуже од сат времена, а да ће за три године, тих 80 километара, моћи да се пређе за свега пола сата.



"Има ли шта боље и лепше од  модернизације наше пруге. Захваљујцухи НР Кини, али пре свега добрим односима нашег премијера, за годину дана смо радили на овом пројекту. Модернизација пруге ће омогућити да се од Београда до Будимпеште возом стиже за два сата и педесет минута", прецизирала је Михајловић.

Она је истакла да ће Србија развијати своју пругу и да ће на томе радити пре свега домаће компаније.



Модернизација пруге Београд - Будимпешта је стратешки пројекат Србије, Мађарске и Кине, представља нови снажни корак и доказ добре сарадње са Кином.

"Уверени смо да ће пруга пружити снажан допринос унапређењу инфраструктуре, међусобном повезивању и промету, као и побољшати живот грађана, подстицати процес евроинтеграција и допринети још бољем повезивању Кине и ЕУ", рекао је, на пормоцији пројекта брзе пруге од Београда до Будимпеште, у Новом Саду, Хуанг Нин заменик генералног директора компаније "Ццајна рејлвејс интернешенел".



Он је захвалио свима који су уложили напоре и допринели постизању успешне сарадње, те посебно премијеру Србије пренео израз најдубљег поштовања.

 Потпредседник кинеске националне Комисије за развој и реформе Ванг Сиаотао рекао је да ће пруга бити у складу са европским стандардима, те да је тај пројекат сврстан у ред најзначајнијих пројеката, на обострану корист.



Према његовим речима на пројекту ће радити кинеске и српске компаније, које ће посвећено сарађивати.

Конзорцијум, како је казао Ванг, жели да подели своја искуства, те ће у Србију упутити своје раднике којуи имају велико искуство, а заједнички циљ је да се изгради пруга која би била високо ефикасна и поуздана.

(Танјуг)

Пише:
Пошаљите коментар