PREDSEDNIK SRBIJE U OBILASKU RADOVA NA VOJVOĐANSKOM OSMEHU Jedan rat kad bi prestao, takvom brzinom bismo napredovali... (Foto, video)
BEOGRAD: Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić bio je u obilasku radova na izgradnji brze saobraćajnice Ib reda.
Reč je o saobraćajnici koja spaja granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Bečej – Novi Bečej – Kikinda – granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
"Dobar dan, ljudi! Nihao", pozdravio je predsednik Vučić putare koji rade na izgradnji "smajlija", brze saobraćajnice koja će mnogo toga promeniti u putovanju kroz Vojvodinu.
Kineski radnici su mu kao iz topa odgovorili istim pozdravom posle čega je prvo upitao koliko je daleko Sombor odatle, na šta su mu rekli 22 kilometra, pa je upitao i gde im je tabla s planiranim radovima pa postavio još nekoliko pitanja u vezi sa izgradnjom te brze saobraćajnice i udaljenošću drugih gradova odatle.
- Ovo je jedna od investicija koja će približiti Sombor Beogradu i Novom Sadu, ali i Mađarskoj... I Rumuniji, i Rumuni će ovde prolaziti, mnogo im je kraće... Velike pare ulažemo u ovo, i ovo je deo onoga što smo nazvali EXPO 27, nije to samo Beograd... - rekao je Vučić naglasivši da će ovo biti deo modernih i brzih saobraćajnica koje kad imate onda vam dolaze investitori.
Počeli su radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine", koja će biti izgrađena od Bačkog Brega do Srpske Crnje u dužini od 185,5 kilometara.
Radove izvodi kompanija China State Constraction.
"Osmeh Vojvodine" biće izgrađen na trasi granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
Prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine" počeli su polovinom decembra.
Saobraćajnicom "Osmeh Vojvodine" od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se za oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.
Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta.
Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok.
Takođe planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.
Izgradnja brze saobraćajnice pozitivno će uticati na međusobnu saobraćajnu povezanost opština i regionalnih centara AP Vojvodine, ali i na bolju povezanost zapadnobačkog i severnobanatskog okruga sa auto-putem E75, a time i sa Novim Sadom, Beogradom i ostalim delovima Republike Srbije.
Izgradnjom ove saobraćajnice ostvariće se kraća veza AP Vojvodine sa Mađarskom (granični prelaz Bački Breg) i Rumunijom (granični prelaz Srpska Crnja).
Pomenuo je i domaće kompanije koje sada imaju posla više nego ikada a čiji su putari nekada tavorili i preživljavali pa je pomenuo i jednu poimence kojoj je prošla godina bila najbolja.
- Jedan rat kad bi prestao od ovih velikih, posebno ukrajinski, takvom brzinom bismo napredovali... - rekao je Vučić dodavši da što pre treba da dostignemo cifru od 1.000 evra prosečne plate pa podsetio na obećanje od 1.400 evra prosečne plate do kraja mandata. Kazao je i da posebno treba da se ulaže u Vojvodinu i istočnu Srbiju jer je odatle mnogo ljudi otišlo. Dodao je i da niže od Leskovca nemamo nijednu od velikih kompanija.
Predsednik je kazao i da treba da gradimo svoje putarske kompanije koje mogu same da grade puteve po Srbiji po najvišim standardima.
- Danas nemate zavarivača bez 120.000 dinara... Doktor nauka može da ima manje plate, ali zavarivača nema, zato je važno to dualno obrazovanje... Nemamo zavarivača, bravara, kovača, znate koliko se muči samo naša vojna industrija.. - kaže predsednik.
- Treba nam još 10.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva da uradimo i obnovimo... Sve što više radimo i gradimo, koliko puta više treba da se ulaže u održavanje.... Kod nas je gotovo nemoguća udarna rupa na auto-putu jer toliko ulažemo, dižemo i drumarine jer imamo sve više putnika, ali to je još nedovoljno da pokrije troškove...
- Pa samo ovaj ovde put košta dve milijarde, isto toliko koštaju lokalni putevi po Srbiji - naglasio je.
- Ovo će doneti život u ovaj kraj i za mlade ovog kraja - dodao je Vučić podsetivši da smo uvek mislili da je Vojvodina najrazvijeniji deo Srbije pa se vidi da nije tako.
- Posebno u Banat moramo da uložimo, pa u Bačku Palanku i Titel - kazao je i dodao koliko dobre i brze saobraćajnice menjaju sve jer tada dolaze investitori.
Podsetimo, prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine" počeli su polovinom decembra. Saobraćajnica "Osmeh Vojvodine" biće duga oko 186 kilometara i od Bačkog brega do Vrbasa stizaće se oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta. Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.
Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta. Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok. Planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.
Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je ranije da ta brza saobraćajnica nije važna samo za Srbiju i naše građane već i za Mađare i Rumune, budući da će biti priključena na mrežu mađarskih i rumunskih auto-puteva i saobraćajnica. Vesić je rekao da ćemo prekategorizacijom i proširenjem graničnog prelaza Bački Breg i završetkom auto-puta sa mađarske strane biti priključeni na auto-put Budimpešta - Pečuj kod Mohača.
Dnevnik.rs/Tanjug