Tema "Dnevnika": Gradiće se obilaznica od Sombora do Kikinde
Brza saobraćajnica između Bačke i Banata, koja bi povezala našu zemlju s Mađarskom i Rumunijom, značila bi mnogim opštinama jer bi put prolazio preko Kule, Oyaka, Apatina, Vrbasa i Sombora.
Put bi vodio od Bačkog Brega preko Sombora, Kule i Vrbasa, a odatle preko, bečejske i novobečejske opštine do Kikinde i rumunske granice. Na taj način državni put, koji bio najkraća veza od Sombora do Kikinde, prolazio bi kroz Zapadnobački, Južnobački, Srednjobanatski i Severnobanatski okrug.
Cilj puta je da se poveže što više opština, kao i industrijskih zona radi investiranja. Izgradnju brze saobraćajnice je prilikom obilaska Zapadnobačkog okruga nagovestio i predsednik države Aleksandar Vučić.
Po njegovim rečima, u obraćanju žiteljima Zapadnobačkog okruga rekao je da je izgradnja tog puta skuplja opcija, koja bi koštala oko 420-430 miliona dinara, ali i bolja. Jeftinije rešenje bi bilo da se rekonstruiše postojeći put Vrbas–Kula–Sombor i da se uradi brza saobraćajnica od Bačke Topole do Kikinde, koja je kraća, pa samim tim i jeftinija, ali koja bi povezala manje opština. Najavljeno je da će se izbor opcije znati ubrzo.
Za pomenuti putni pravac zalažu se i predstavnici opština koji su se već mnogo puta sastajali tim povodom i pisali peticiju.
Predsednik opštine Vrbas Milan Glušac kaže za „Dnevnik” da je još uvek reč o idejnom projektu, ali čija bi realizacija mnogo značila njihovoj opštini.
– Izgradnjom obilaznice značajno bi se smanjio pritisak u saobraćaju u centru grada, a s druge strane, bila bi bolja povezanost od auto-puta jer Vrbas ima odličan geostrateški položaj prema Kuli, Somboru, Apatinu, te bismo imali bolju cirkulaciju drumskog saobraćaja, a samim tim i promet robe i usluga – istakao je Glušac. – Na taj način ne dobija samo opština Vrbas već bi sa stanovišta i bezbednosti saobraćaja, ali i trgovine, povezanost ovog dela Vojvodine bila mnogo bolja. To su izuzetno bitne stvari i tako bismo svi zajedno profitirali i kada je reč o brzini transporta, bezbednosti saobraćaja, za koju se Opština Vrbas, kao i sve druge opštine bore jer svi imaju problema kada je drumski saobraćaj u pitanju.
Glušac ističe da takav put odgovara svim opštinama koje su dalje od auto-puta jer investitori, kada dolaze u neku opštinu, najpre gledaju da imaju dobru povezanost s auto-putem, ili da čak budu kraj samog auto-puta.
– Opštinama koje su dalje od auto-puta najviše odgovara ta obilaznica. To je još uvek idejni projekat, po čijem pitanju smo se više puta sastajali i dogovarali, te potpisivali zajedničku peticiju o značaju puta – kazao je Glušac. – Mora se uraditi projektno-tehnička dokumentacija, ali treba i vremena, kao i za svaku veću investiciju, da se ona realizuje.
Lokalna samouprava u Vrbasu, tvrdi Glušac, trenutno nema mogućnosti da sufinansira takav projekat, pošto je u nezavidnom finansijskom položaju, međutim, ukoliko bude potrebno, iznaći će snage i novac za tako značajan projekat.
– Vrbas je u Južnobačkom okrugu, Kula, na koju se naslanjamo, već u Zapadnobačkom i imamo želju da se taj put reši i moramo naći način da u nekom partnerskom odnosu želimo da učestvujemo u tom delu obilaznice – kazao je Glušac.
On je dodao da se radi i na rekonstrukciji puta Srbobran–Vrbas–Kula, što im je takođe značajno.
Obilaznica bi rasteretila i naselja od teških vozila i na njenoj izgradnji se insistira već dve godine.
M. Stakić