PREMIJER VUČEVIĆ, NOVOSAĐANIN U NEMANJINOJ: Lista koju predvodi SNS garantuje siguran i ravnomerni razvoj cele Vojvodine
Na pitanje „Gde je srpska Vojvodina?“ stara pesma odgovara „u duši Srbadije!“. Ovakve pesme pevali su naši preci decenijama pre prisajedinjenja Vojvodine Kraljevini Srbiji, ne mareći za rizike kojim su se izlagali prkoseći moćnoj dunavskoj monarhiji.
Za prosperitetniju Vojvodinu
Majski dani su idealni da odamo počast tim div-junacima, generacijama Srba koji su istrajali u borbi da jednog dana žive u istoj državi sa svoji sunarodnicima južno od Save i Dunava. Upravo 15. maja u Sremskim Karlovcima obeležena je 176. godišnjica Majske skupštine, održane 1848. godine u ovom baroknom dragulju Fruške Gore. Svečanoj akademiji povodom ovog događaja prisustvovali su predstavnici republičkih i pokrajinskih organa, kao i lokalnih samouprava. Mogli smo da čujemo citate Svetozara Miletića, pesme o slavnim precima, ključne istorijske činjenice o njihovoj borbi, sve uz pravu meru dostojanstva i patriotskog naboja.
Nama koji danas živimo u Bačkoj, Banatu i Sremu, koji ne moramo da se borimo za osnovna građanska i nacionalna prava ostaje dužnost da ovu borbu predaka ne ukaljamo, već da se trudimo da Vojvodina bude što prosperitetnija, čistija, zdravija i bogatija. Marginalne ideje o vojvođanskoj naciji i njihovi protagonisti treba upravo na tim marginama i da se zadrže kako borba patrijarha Rajačića, vojvode
Šupljikca, vožda Stratimirovića i brojnih drugih ne bi bila uzaludna. Onima kojima smeta gradnja pravoslavnih hramova u Novom Sadu, možemo samo da poručimo da su upravo crkveno-školska autonomija, dakle naša Crkva, jezik, pismo i kultura održali identitet srpskog naroda severno od Save i Dunava.
Razvoj i modernizacija
Imamo priliku da svedočimo razvoju infrastrukture koja će premrežiti našu severnu pokrajinu kao nikad ranije. Osmeh Vojvodine spojiće Sombor i Kikindu, dok će Zrenjanin imati autoput ka Novom Sadu i Beogradu. Srem i Bačka se trenutno spajaju gradnjom fruškogorskog koridora, sa najdužim tunelom u zemlji, ali i gradnjom novih mostova u Novom Sadu. Preko Srema prolazi i autoput koji će spojiti našu zemlju sa Republikom Srpskom preko novoizgrađenog mosta u Sremskoj Rači. Brza pruga od Beograda ka Novom Sadu je nešto na šta smo već navikli i sa nestrpljenjem čekamo kraj godine kada ćemo istim kolosekom stizati i do Subotice. Najglasniji kritičari republičkog i pokrajinskog rukovodstva za vreme
svog vršenja vlasti nisu ni pomišljali na ovakve iskorake. U njihovo vreme politika se svodila na beskrajne i besmislene rasprave o procentu budžetskih sredstava koji na kraju treba da pripadnu jednom ili drugom političaru. Osim infrastrukture vidne su investicije u nova radna mesta, kao i u razvoj poljoprivrede. Na vojvođanskim žitnicama sve ređe srećemo stare IMT traktore koji su sada zamenjenim novim moćnim mašinama. Za ovu obnovu mehanizacije republička i pokrajinska Vlada izdvajaju izdašna sredstva.
Prvi premijer iz Vojvodine od početka 90-ih
Pored navedenih materijalnih ulaganja imamo priliku da vidimo i kadrovske iskorake. Na čelu tima iz Nemanjine nalazi se jedan Novosađanin, bivši gradonačelnik najvećeg grada u Vojvodini. Miloš Vučević je prvi premijer naše zemlje sa prostora Vojvodine još od početka devedesetih godina. U Vučevićevoj
vladi vidimo do sada najveći broj ministara iz gradova sa područja severne pokrajine. U predizbornoj kampanji koja je prethodila formiranju Vlade, aktuelni premijer je istakao da lista koju predvodi Srpska napredna stranka garantuje siguran i ravnomerni razvoj cele Vojvodine, neotuđivog dela Republike Srbije, lista koja garantuje dobar program, lista koja kandiduje odlične ljude, lista koja kandiduje, pre svega, veru u sigurniju i izvesniju budućnost za ovaj deo Srbije, za našu Vojvodinu. Ovakve reči ulivaju nadu da sve pobrojane investicije neće biti poslednje od razvoja koji ćemo videti mi što živimo u Vojvodini.
Branko Jakovljević, master ekonomista