Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pokrajinskog ombudsmana zovu zbog socijalnih i ekonomskih problema

17.03.2019. 14:12 14:16
Piše:
Foto: skupstinavojvodine.gov.rs

NOVI SAD: Pokrajinski zaštitnik građana – ombudsman prof. dr Zoran Pavlović uručio je pre nekoliko dana predsedniku Skupštine Vojvodine Ištvanu Pastoru Godišnji izveštaj o radu za 2018. godinu.

U izveštaju se, između ostalog, navodi da je institucija Pokrajinski zaštitnik građana puno pažnje posvetila unapređenju ljudskih i manjinskih prava, prava deteta, rodne ravnopravnosti i drugo. Takođe, ocenjeno je da bi u narednom periodu trebalo više pažnje posvetiti jačanju preventivnog delovanja institucija.

U dokumentu na 98 strana predstavljene su sve aktivnosti ombudsmana u prošloj godini, a značajan segment je i postupanje po prijavama građana, odnosno koliko građani prepoznaju rad ombudsmana i koja je njegova uloga.

Prema izveštaju, Pokrajinskom ombudsmanu se u toku 2018. godine putem telefona ili lično obratilo 1.200 građana koji nisu podneli pritužbe. U najvećem broju slučajeva građani su se obraćali zbog problema u vezi sa ostvarivanjem prava koja spadaju u korpus socijalno – ekonomskih prava, kao što su prava po osnovu rada, prava u oblasti socijalne zaštite, kao i prava na zdravstvenu zaštitu. Građani su se žalili i na rad sudova i javnih izvršitelja, te ukazivali na probleme u vezi sa naplatom naknade za odvodnjavanje, kao i u vezi sa pružanjem komunalnih i drugih delatnosti od opšteg ekonomskog interesa.

Građani su nakon razgovora informisani o propisima koji uređuju predmetnu materiju, dat je savet o postupku u kojem mogu ostvariti svoja prava, ukoliko takav postupak postoji, i upućeni su na nadležan organ kome se mogu obratiti radi zaštite svojih na zakonu zasnovanih interesa. Na osnovu pritužbi građana Ombudsman je formirao 400 predmeta, dok je 71 postupak pokrenut po sopstvenoj inicijativi, navodi se u izveštaju.

Kako se dalje ističe, od 400 podnetih pritužbi u 2018. godini, za 229 pritužbi ombudsman nije imao ovlašćenja da postupa, ali je dat pravni savet o mogućnostima ostvarivanja njihovih prava, upućujući podnosioca pritužbe na pokretanje odgovarajućeg pravnog postupka pred nadležnim organima, ako je takav postupak predviđen. Po 20 pritužbi nije postupao, jer nisu bila iscrpljena sva redovna pravna sredstva, nisu bile dopunjene u ostavljenom roku ili se uvidom u predmet utvrdilo da okolnosti i dokazi ne ukazuju na povredu ljudskih prava.

Pritužbe građana koji su se obraćali Ombudsmanu najviše su se odnosile na probleme u vezi sa naplatom javnih prihoda za korišćenje javnih dobara - 11 odsto, pružanjem usluga iz delatnosti od opšteg ekonomskog interesa - osam procenata, ostvarivanjem prava po osnovu rada - šest odsto, zaštitom od nasilja u porodici - nešto više od pet odsto. Takođe, pritužbe su se odnosile i na ostvarivanje prava u oblasti urbanizma i građevinarstva - 4,25 odsto i socijalne zaštite - 3,82 procenta.

Od 222 ukupno pokrenute istrage na osnovu pritužbi građana i istraga pokrenutih na inicijativu Ombudsmana 148 predmeta je rešeno, a rad na 74 predmeta na kraju izveštajne godine je još uvek bio u toku, ističe se u Godišnjem izveštaju Pokrajinskog ombudsmana.


Sekretarijatima 14 preporuka zbog upotrebe jezika

U 2018. godini ombudsman je uputio 14 preporuka i jedno mišljenje i preporuku. Svim Pokrajinskim sekretarijatima pokrajinske vlade upućeno je 14 preporuka, sem Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice, a tiču se službene upotrebe jezika i otklanjanja uočenih nedostataka.

Jedno mišljenje i preporuka upućena je i Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u cilju sprečavanja ponavljanja uočenih nepravilnosti u konkursima Sekretarijata, navodi se u izveštaju.


Od 148 rešenih predmeta u 42,68 odsto slučajeva, posle istrage, utvrđeno je da nisu povređena ljudska prava, odnosno nije utvrđena nepravilnost u postupanju. U 26,92 odsto slučajeva nepravilnost u radu koju je utvrdio Ombudsman organ je otklonio tokom postupka, ili je u 10 procenata  slučajeva nadležnom organu upućeno mišljenje ili preporuka.

U ostalim slučajevima u kojima je pokrenuta istraga predmeti su rešeni tako što su ili ustupljeni na rešavanje drugom organu, ili povučeni od strane podnosioca pritužbe.

U izveštaju Pokrajinskog ombudsmana za 2019. godinu, između ostalog, navodi se da u okviru nadležnosti, pored postupanja po pritužbama građana koji smatraju da su im aktom ili radnjom organa uprave povređena ljudska prava, ombudsman može postupiti i po sopstvenoj inicijativi, na osnovu saznanja iz medija, izveštaja organa ili iz drugih izvora, ako oceni da je verovatno da postoji ili da je postojala povreda ljudskih prava od strane organa uprave.

A. Savanović

Piše:
Pošaljite komentar
Ombudsman reagovao na vršačko nasilje u osnovnoj školi u Topoli

Ombudsman reagovao na vršačko nasilje u osnovnoj školi u Topoli

13.03.2019. 09:08 09:12