Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Počeli radovi na Fruškogorskom koridoru; Vučić: Grabimo u budućnost

01.05.2021. 07:58 15:57
Piše:
Foto: R. Hadžić

Bušenjem prvog šipa na trasi Fruškogorskog koridora podno Iriškog venca, danas je zvanično otpočela izgradnja ove 48 kilometara duge saobraćajnice koja će povezati Novi Sad i Rumu - događaju su prisustvovali najviši državni zvaničnici, predsednik Republike Aleksandar Vučić, predsednica Vlade Ana Brnabić, pojedini ministri, predsednici Skupštine AP Vojvodine i Pokrajinske vlade, amabasadorka NR Kine Čen Bo, gradonačelnik Novog Sada, predsednici opština iz Bačke i Srema, kao i direktori "Koridora Srbije", "Puteva Srbije" i izvođača radova, kineske komanije China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Tom prilikom, predsednik Vučić je istakao da je dobio uverenje od direktora CRBC-a u Srbiji Džang Sjaojuena da će ova brza saobraćajnica biti završena godinu dana pre roka, odnosno u martu 2024. godine.

- Srećan sam što smo ovako rano došli na Frušku goru, jer sa ovim,  kako je Crnjanski rekao, strmoglavo grabimo u budućnost i radimo velike stvari za našu zemlju. Ako dobro pogledate iz Novog Sada, sem tog velikog i važnog mosta od 1.765 metara ka Kovilju i ovog najdužeg tunela i najtežeg, zbog geologije, koji ćemo da izgradimo ovde kod Iriškog venca od 3,5 kilometra, bićete spojeni, i čitava južna Bačka, sa Sremskim okrugom, ali istovremeno i sa Mačvom i bićete na koridoru koji vas vodi od Rumnije i ka Hrvatskoj i Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini. Ovo će mnogo da olakša život ljudima, da olakša kamionski prevoz, transport, da omogući brži prevoz, da omogući, jednom rečju, lakši, lepši, bolji i udobniji život za ljude - izjavio je Aleksandar Vučić.


"Neverovatan rezultat za našu zemlju"

U svom obraćanju, predsednik Vučić je istakao da je Srbija u prvomkvartalu zabeležila rast od veći od jedan odsto u odnosu na isti period prošle godine, nasuprot planiranom padu od 1,3 procenta koji bi doveo do godišnjeg rasta od šest procenata.  

- To je za našu zemlju neverovatan rezultat i mi danas verujemo da možemo da idemo ne samo na tih plus šest, već i na plus sedam. Šta to znači za Srbiju? Neki bi rekli da su to brojevi koje izgovaramo, a da to običnim građanima ništa ne znači. Svaki taj procenat rasta više znači, procenat više rasta plata i penzija. Znači da je Srbija bogatija i uspešnija. U ovom trenutku od zemalja evrozone veći rast u prvom kvartalu od Srbije, ali sa neuporedivo nižom bazom, ima samo Francuska i od 1,5 odsto. Mi ćemo biti na 1,2 ili 1,4, ali je njihova baza mnogo, mnogo niža od srpske baze iz prošle godine - naglasio je Aleksandar Vučić.

On je dodao da je Srbija toliko uspešna da je za 20,5 odsto skočilo građevinarstvo u prvom kvartalu i kazao da građevinarstvo u vreme pandemije mora da bude vodeća snaga.

- Industrijska proizvodnja ide dobro, odlično. Kada budemo otvorili sve kompanije, a imamo ih mnogo, nemačkih kompanija, kineskih kompanija, japanskih kopmanija, raznih kompanija koje će nam drastično podići industrijsku proizvodnju kada krenu s proizvodnjom. Industrijska proizvodnja nam je uvećana 3,7 odsto, to sve ide dobro. Usluga čak idu bolje nego što smo očekivali, pre svega turizam, ali je važno da radimo i gradimo još više - zaključio je Vučić.


Kako je naglasio, u pitanju je skup projekat od 606 miliona evra, jer "čim gradite mostove, čim gradite najkomplikovanije tunele, tu nema malih cena i nečega što je jeftino".


Mirović: Vojvodina se menja u neverovatnom obimu

Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović u kraćoj izjavi novinarima kazao je da je ovo veliki dan za Srbiju, za Vojvodinu, posebno za Srem i južnu Bačku. On je opisao trasu Fruškogorskog koridora, kako će, kako je napomenuo, izgledati za tri i po godine.

- Od Kovilja, od pumpe "Minut", pređemo mostom do Petrovaradina, s leve strane će nam ostati crlva na Tekijama. Tu već možemo obići Petrovaradin, ići desno na Žeželjev most, obilaznicom oko Petrovaradina. Znači kamioni neće više ići kroz Petrovaradin. Od te tačke jedan mali tunel vodiće na Mišeluk, odatle na ovu trasu. Pre toga, jedna mala petlja kod restorana "Sunce" vodiće ka novom mostu koji priprema Novi Sad sa Vladom Srbije. Zatim kroz ova dva tunela, dužine 3,5 kilometra saobraćaj obilazi Irig, dolazi do Rume. Na kraju Iriga nalaziće se mala petlja koja će odvoditi saobraćaj prema Vrdniku, zbog razvoja turizma.  I tako sve do naplatne rampe "Ruma" - naveo je Mirović.

Po njegovim rečima, u pitanju je jedan izuzetno važan projekat kji će skratiti put od Novog Sada do Beograda, ubrzati saobraćaj, štiti ekološki ambijent Fruške gore.

- Investicija je isplativa. Ukoliko pogledate zvaničnu analizu merenja saobraćaja, videćete da ćemo za tridesetak godina moći da vratimo uloženo. Jednom rečju, veliki posao, dugo se pripremao. Tačno 30. decembra 2013. godine potpisan je sporazum kojim je omogućena priprema projektne dokumentacije na kojoj s u vredno radile i Vlada Srbije i Pokrajinska vlada i lokalne samouprave. Trasa je imovinski čista na delu od Rume do Iriga - kazao je predsednik Pokrajinske vlade.

Po rečima Mirovića, do kraja godine očekuje se početak izgradnje autpouta Beograd - Zrenjanin -Novi Sad, kao i brze saobraćajnice od Sombora do Kikinde.

- Menja se u neverovatnom obimu Vojvodina, čitava naša zemlja, a nadam se da će se Sremci navići na tunel i da ćemo biti bliži i u budućnosti funkcionisati u saobraćajnom iprivrednom smislu mnogo drugačije - zaključio je Igor Mirović.


- Danas Srbija to može, hoće i mora da podnese, zato što želimo da generacijama koje dolaze ostavimo bolje puteve, zato što želimo da im ostavimo i dobar deo onoga što nismo uspeli u prethodnom periodu da napravimo i zbog čega smo krivi našoj deci, jer smo protraćili po 20 i 30 godina njihovog vremena i svega onoga što je trebalo za  njih da uradimo - poručio je predsednik Vučić.


Vučević: Rast koji je teško zaustaviti

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević govoreći novinarima o povezanosti Fruškogorskog koridora i mosta preko Dunava koji će spojiti Bulevar Evrope i Sremsku Kamenicu, naveo je da se menja fizionomija i struktura, a u izvesnom smislu i karakter Novog Sada i Vojvodine.

- To je sada rast koji je teško zaustaviti. Sad možemo da imamo dobar ambijent, da imamo stabilnost i da realizujemo sve ove projekte. PO meni je dobro što će CRBC biti partner i na  Fruškogorskom koridoru, i na četvrtom mostu obilaznice okoo Novog Sada, ali i na izgradnji centralnog prečistača  i rekontrukciji 93 kilometara kanalizaione mreže u Novom Sadu - istakao je Vučević.

Kako je napomenuo ovo je veliki dan i za Bačku i za Srem i za celu Srbiju i nova sobraćajnica je nasušna potreba građana.

- Za grad Novi Sad je suština da veliki kamioni neće više prolaziti kroz grad. Ovde govorimo o dva mosta i teretni saobraćaj će koristiti most na Fruškogorskom koridoru kod Petrovaradina ukoliko ne mora da ulazi u sam grad. Ratsterećujemo saobraćaj, čuvamo ekologiju grada, kvalitet vazduha, životni standard. Sve ono što dramatično menja na bolje uslove života u gradu - izjavio je Miloš Vučević.


On je napomenuo i da je veoma važno što je postignut dogovor sa CRBC da za svako posečeno stablo na Fruškoj gori budu posađene dve nove sadnice.

- Moramo da vodimo računa i o vazduhu i životu ljudi, kvalitetu života u budućnosti. Ovo je i veoma važan ekološki projekat gde ćemo iz srca Fruške gore uspeti da izmestimo jedan dobar deo saobraćajne vreve i gužve i na tako odgovorno moramo da se ponašamo i u budućnosti - rekao je Vučić.

Kako je naglasio, ponosan je na činjenicu da se danas u Srbiji gradi više nego ikada, navodeći da samo "Koridori" danas grade oko 400 kilometara, što brzih saobraćajnica, što autoputeva, te da će uskoro biti ugovoreno još 200 kilometara autoputa od Požege do granice sa Crnom Gorom. Ujedno pozvao je kineske partnere da se požuri sa izgradnjom autoputa od Čačka do Požege.

- Mi smo sada već naučili da ne moramo da budemo pri dnu kada je u pitanju stopa ekonomskog rasta i visina javnog duga. Ne, danas smo naučili, barem poslednjih nekoliko godina, da možemo da budemo u vrhu Evrope i mi taj trend moramo da nastavimo. Moramo da budemo uvek u tri-četiri najuspešnije evropske zemlje da bismo brže stigli one koji su stotinama godina bili ispred nas. Tu razliku moramo da smanjujemo iz dana u dan, iz godine u godinu, da radimo što je moguće više - ukazao je predsednik Srbije.

Vučić je rekao id a će biti ponosan na Srbiju "koja se hvali time da radi, a ne samo da se obrće gore i dole, levo i desno na Suncu".

- Da se hvalimo time kako i koliko gradimo, kako i koliko možemo da radimo, kako i koliko energije utrošimo da napravimo bolju i drugačiju zemlju, kako da promenimo sve ono što nismo uradili u prethodnih 30 godina, sve ono zbog  čega smo zaostajali i bili gubitnici u gotovo svemu , sem u sportu i kulturi. Došlo je vreme da u onome što je najvažnije, a to je ekonomija, to je napredak zemlje, budemo ispred svih ostalih - zaključio je predsednik Aleksandar Vučić i poželeo svima srećan praznik rada i Uskrs.

Ambasadorka Narodne Republike Kine Čen Bo čestitala je 1. maj, "važan praznik i u Srbiji i u Kini". Ona je podsetila da je dan ranije s državnim vrhom bila na otvaranju deonice obilaznice oko Beograda, a već danas obeležavaju početak novog projekta.

- To u potpunosti pokazuje vitalnost kinesko-srpske saradnje. Bez obzira s kakvim izazovima se suočavamo, mi, čelični prijatelji, možemo zajedničkim naporima sve da izdržimo - poručila je Čen Bo.

Kako je napomenula, Fruškogorski koridor je važan projekat za Vojvodinu i za celu Srbiju, a istovremeno je i zahtevan projekat sa izgradnjom najdužeg tunela u Srbiji od 3,5 kilometra.

- Kineska kompanija CRBC prva je kompanija koja je u oblasti infrastrukture došla na tržište Srbije. Od Pupinovog mosta, autoputa "Miloš Veliki", pa sve do danas, dugo i uspešno sarađuje sa srpskim partnerima. U svakom svom projektu u Srbiji oni su pokazali kvalitet, tehnologiju i efikasnost. Svojim delima zadobili su poverenje srpske strane. Sigurna sam da će CRBC ispuniti sve obaveze ugovora i, zajedno sa srpskim partnerima, uspešno završiti i ovaj projekat. Čestitam svima i želim vam puno sreće u izgradnji novog projekta - navela je ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

S. Krstić

.

Piše:
Pošaljite komentar