Pašalić stajao iz poštovanja i čitao izveštaj
BEOGRAD: Predstavljajući izveštaj Zaštitnika građana za 2018.godinu u Skupštini Srbije, Zoran Pašalić koji se nalazi na čelu ovog nezavisnog državnog organa, stajao je pred poslanicima, što nije uobičajeno u parlamentu, rekavši da to čini iz poštovanja prema građanima.
Pašalić je na početku izlaganja kazao da mu je žao što narodni poslanici danas nisu prisutni u većem broju i dodao da u izveštaju i postupanju Zaštitnika građana nema politike, političkih afiniteta i animoziteta.
“Iz poštovanja prema građanima Republike Srbije, prema vama narodni poslanici, ja ću uvodnu reč svog izveštaja pročitati, jer nisam ubeđen da su građani sa njim upoznati. Stajaću iz poštovanja prema građanima koji su me preko vas birali”, rekao je Pašalić.
On je naglasio da su ljudska i manjinska prava i slobode temeljna vrednost na kojoj se, pored vladavine prava, socijalne pravde, načela građanske demokratije zasniva Republika Srbija.
Pašalić je kazao da se u toku izevštajne godine Zaštitniku građana obratilo preko 9.000 građana, a primeljeno je, dodaje, skoro 3.400 pritužbi u kojima su građani ukazivali na povrede svojih prava.
“U toku 2018.godine Zaštitnik građana je uputio 297 preporuka organima uprave. Od ukupnog broja upućenih preporuka najveći broj 144 odnosi se na rodnu ravnopravnost. Najveći broj protužbi građana u 2018.godini odnosio se na rad predstavnika izvršne vlasti, posebno ministarstava, oko 20 odsto svih pritužbi”, rekao je Pašalić.
Prema njegovim rečima, broj pritužbi koje se odnose na rad jedinica lokalne samouprave iznosi oko 13 odsto od ukupnog broja.
“Građani su se prituživali i na rad pravosudnih organa, 11 odsto svih pritužbi. U najvećem broju građani su se prituživali na kršenje prava u oblasti dobre uprave, te ekonomsko-imovine i socijalne sfere”, dodao je Pašalić.
Pašalić je podvukao da pritužbe govore o egzistencijalnim problemima i nezaposlenosti, ali i o neefikasnoj državnoj upravi “koja ćuti kada treba da postupi u korist građana”.
U radu organa uprave učestalo dolazi do povrede ili uskraćivanja prava građana, kao i ponavljanje istih ili sličinih problema u radu, rekao je Pašalić.
S druge strane, Zaštitnik građana beleži i intenzivnije aktivnosti Vlade Srbije na modernizaciji rada državne uprave kroz razvoj i primene različitih elektronskih servisa.
“Napredak se ogleda u ozbiljnom pristupu i učestalijim aktivnostima usmerenim ka usavršavanju kadrova iz oblasti dobre uprave”, rekao je Pašalić.