Gradi se „vojvođansko ćirilično slovo P”
Kao rezultat okupljanja oko značajnih zajedničkih projekata republičke i pokrajinske vlasti u drumski i železnički saobraćaj Vojvodine će biti uloženo 1,2 milijarde evra.
Jedan od najznačajnijih saobraćajnih infrastrukturnih projekata moglo bi da se nazove projektom „vojvođansko ćirilično slovo P“, jer kada ti putevi budu izgrađeni zauzeće položaj u obliku slova P.
Ta važna saobraćajnica će, kako navodi za „Dnevnik“ pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Vladmir Galić, obuhvatiti Fruškogorski koridor, odnosno brzu saobraćajnicu od Rume do Novog Sada sa tunelom kroz Frušku goru, koji će preko autoputa izlaziti na Kaćku petlju gde će se spojiti sa drugom brzom saobraćajnicom sa četiri saobraćajne trake između Novog Sada i Zrenjanina, potom će se nastaviti od Zrenjanina do Beograda, odnosno Borče, pritom će se graditi obilaznica oko Zrenjanina.
- Brza saobraćajnica između Novog Sada i Zrenjanina i Zrenjanina i Beograda nastaće proširivanjem već postojećeg puta sa dve kolovozne trake – navodi Galić, čiji sekretarijat ovlašćenjem republičke vlasti učestvuje u sprovođenju tih važnih projekata. On kaže da će proširivanje puta između Novog Sada i Zrenjanina biti jednostavnije od izgradnje Fruškogorskog koridora, jer za razliku od koridora nije potrebno da se uradi eksproprijacija koja može u znatnoj meri da otežava posao i da odugovlači vreme do početaka građevinskih radova.
Kad je put između Novog Sada i Zrenjanina građen, poslovalo se domaćinski, a i moglo se tako postupiti pa je parcela na kojoj se taj put nalazi širine 35 i 50 metra, celim putnim pravcem već sada omogućava da se proširenje uradi bez prethodne ekspropijacije. Na tom putnom pravcu nema naseljenih mesta i nema potrebe da se gradi ni zaobilaznica. Znači, neophodno je da se uradi odgovarajuća projektna dokumentacija i da se krene u izgradnju– ističe Galić.
Pre proširenja puta između Novog Sada i Zrenjanina, biće saniran put koji se proširuje i to na trasi od 34 kilometra. Za te namene novac je obezbedila Republička vlada, iako su brze saobraćajnice u nadležnosti Vojvodine. - Put između Kaća i Zrenjanina je u veoma lošem stanju, nije bezbedan za saobraćaj. U saniranju tog puta će nam Republika u značajnoj meri pomoći u toku ove godine. Nadam se da će sanacija biti započeta već na proleće – kaže Galić dodajući da je i to bila jedna od tema o kojoj se razgovaralo u Pokrajinskoj vladi prilikom susreta predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića i potpredsednice Republičke vlade Zorane Mihajlović prošle nedelje.
Što se tiče Fruškogorskog koridora, napominje Galić, obezbeđen je novac za eksproprijaciju, sad treba da se proglasi javni interes i da se krene sa preparcelisanjem, odnosno zaključivanjem ugovora sa vlasnicima parcela na deonici koja je prošla reviziju, a to je deonica Ruma - Novi Sad i tunel kroz Frušku goru. Početak građevinskih radova zavisi od toga kako će proteći ekspropropijacija.
Osim rekonstrukcije Grebenskog puta i već postojećeg puta između Novog Sada i Zrenjanina, koji će se potom biti proširen sa dve kolovozne trake, na proleće se očekuju i radovi na sanaciji puta između Inđije, Sremskih Karlovaca i Petrovaradina, koji je takođe u veoma lošem stanju. O tome je takođe doneta odluka prošle nedelje na sastanku predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića i potpredsednice Zorane Mihajlović. Putevi Srbije su iskazali spremnost da u toku ove godine izdvoje novac za sređivanje te deonice.
E. Marjanov
Na redu i Partizanski put
Galić najavljuje saniranje grebenskog puta preko Fruške gore. Taj put nije frekventan, jer tu ne prolaze kamioni, ali ga je potrebno sanirati, pre svega zbog turizma, boljeg pristupa fruškogorskim manastirima. Sad se radi prostorni plan posebne namene za Frušku goru, u okviru kojeg će biti urađen i grebenski, odnosno Partizanski put. - Grebenski ili Partizanski put se kreće gore od čortanovačke šume opštine Inđija i završava se dole kod Vizića u opštini Bačka Palanka. Put je dugačak 58 kilometra i prolazi kroz opštine Inđija, Sremska Mitrovica, Šid, Sremski Karlovci, Beočin, Novi Sad i Bačka Palanka. Put je u nadležnosti lokalnih samouprava, ali nam je namera da ga proglasimo putem drugog reda kako bi ga prebacili u nadležnosti AP Vojvodine i na taj način omogućili da ga održavaju Putevi Srbije. Sad taj put praktino niko ne održava i u vrlo lošem je stanju – kaže Galić.