(FOTO, VIDEO) PREMIJER VUČEVIĆ OBIŠAO RADOVE NA IZGRADNJI TUNELA IRIŠKI VENAC: Ova saobraćajnica olakšaće život građanima, ovako pokazujemo brigu prema svakom čoveku
Premijer Srbije Miloš Vučević obišao je danas radove na izgradnji tunela “Iriški venac” u sklopu obilaznice Novi Sad - Ruma.
Više od 52 odsto tunela „Iriški venca” je izbušeno, dok će čitav Fruškogorski koridor biti završen do septembra 2026. godine, izuzev mosta u nastavku Bulevara Evrope u Novom Sadu čiji je rok za završetak izgradnje kraj 2026. godine. Radovi napreduju predviđenom dinamikom, pošto je neimarima potrebno četiri meseca da izbuše kilometar tunelske cevi, dok je na početku radova za to bilo potrebno devet meseci zbog sastava stane.
Gradilište tunela „Iriški venca”, u sklopu obilaznice Ruma – Novi sad, danas su osim predsednika Vlade Srbije Miloša Vučevića, obišli i ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković.
Vučević je istakao da je ovo projekat koji je od velikog značaja za Vojvodinu, pre svega za Srem i Bačku, ali i Mačvu. Prema njegovim rečima ovaj koridor će povezati više saobraćajnica – biće to veza sa autoputem Beograd – Budimpešta, budućim autoputem Novi Sad –'Zrenjanin - Beograd, potom sa autoputem Beograd - Zagreb, a punici će imati mogućnost i da idu prema Kuzminu i Sremskoj Rači i Republici Srpskoj. Kada je reč o lokalu izgradnjom Fruškogorskog koridora teretni saobraćaj će konačno biti izmešten iz Petrovaradina.
- Tunel će doprineti i zaštiti životne sredine i Nacionalnog parka „Fruška gora”, jer će se vreme putovanja značajno skratiti i sav saobraćaj će se odbvijati pod zemljom. Ovo je primer kako se najbolje vodi računa o biseru Vojvodine. Projekat je bitan ne samo za Novi Sad, već i za Irig koji je dugo bio zapostavljen, a koji ima fantastičan turistički potencijal, posebno za vinski i verski turizam – rekao je Vučević.
– Izgradnjom ove saobraćajnice ćemo u velikoj meri olakšati život svih ljudi ovde žive i omogućiti im da brže i lakše obavljaju svoje svakodnevne aktivnosti. Razvojem infrastrukture podiže se kvalitet života građana i pokazuje briga prema svakom čoveku.
Vesić je istakao da ljudi koji žive u okolnim mestima najbolje znaju šta ovaj projekat znači za Vojvodinu i Srbiju, dok će Novi Sad biti dodatno povezan, osim postojećim autoputem prema Beogradu i Subotici, i sa sa novim autoputem od Beograda prema Zrenjaninu, što će potpuno promeniti način života ljudi.
Tunel Iriški venac je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Silvia Kovač
Foto: Slobodan Šušnjević