U Ulici Modene počelo iskopavanje podzemnih instalacija
Iako je taksi stajalište iz Ulice Modene premešteno na Bulevar Mihajla Pupina, te su iz zone budućeg gradilišta uklonjeni mobilijar, stubovi javne rasvete i rastinje, pripremni radovi za gradnju podzemne garaže zvanično su počeli juče izmeštanjem infrastrukture, instalacija vodovoda, kanalizacije, telefonskih operatera...
Osim toga, iz Ulice Modene su uklonjene bašte kafića, s tim da su pojedine pomerene u Ilije Ognjanovića, ali i na Trg slobode. Dinamika radova će, kako je najavljeno, biti usklađena s izmeštanjem podzemne infrastrukture, a saobraćaj zabranjen u Ulici Modene, od Bulevara Mihajla Pupina do Zmaj Jovine i Kralja Aleksandra, kao i slepom delu Ulice Ilije Ognjanovića. Dok je ta izmena režima na snazi, dostavna i vozila stanara do pešačke zone će dolaziti kroz ulaz u Gimnazijskoj i Njegoševoj ulici.
Držači za bicikle su prebačeni iz zone radova na ugao Njegoševe i Trga slobode, kao i na ugao Bulevara Mihajla Pupina i Modene, a planirano je da rastinje bude presađeno na neka druga mesta u gradu. Obeležena je i trasa alternativnih prolaza kroz centar, kuda će se, dok traju radovi, kretati vozila, pa je pored „Trčike” i duž Ulice kralja Aleksandra i bašti kafića u Njegoševoj, iscrtana privremena signalizacija.
Nakon što izmeštanje instalacija sa dela parne strane Ulice Modene, u koje su uključena sva gradska javno komunalna preduzeća, bude završeno, koncesionar će započeti gradnju „dijafragme” i instalacionog tunela, u koji će biti položene cevi toplovoda.
Podzemna garaža na prostoru između ulica Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine će, kako se očekuje, biti otvorena najkasnije za dve godine, a imaće dva kolska ulaza-izlaza iz Ulice Modene, dok će pešacima pristup biti omogućen preko stepenišnih vertikala. Projektom je predviđen objekat s tri podzemne etaže, ukupne površine 54.853 metra kvadratna, s 267 parkinga, od čega 245 standardnih mesta, 14 za vozila osoba s invaliditetom, kao i osam za električna vozila. Na prvom podzemnom nivou nalaziće se 88, na drugom 87 i na trećem 92 parking mesta. Zona izgradnje usklađena je s zonom zaštite spomenika prirode - stabla koprivića, kao i Tanuryićeve palate. J. Vukašinović