U Eđšegu održana konferencija OPENS-a o trendovima u turizmu
U želji da povežu mlade iz različitih krajeva i naizgled potpuno različite, ali s jednakim idejama, inicijativa OPENS 2019 u okviru „Opens Youth Fair”-a, u dvorcu Eđšeg organizovala je Konferenciju o omladinskom turizmu.
Svet digitalnog marketinga i trendovi u omladinskom turizmu, primeri dobre prakse i ideje mladih kako da svoj grad približe mladima iz regiona i Evrope, bile su tema konferencije.
– Uočili smo da postoji jaz između ponude i potražnje na tržištu: mladima se nudi jedno, a oni danas traže sasvim druge stvari – smatra koordinatorka za međunarodnu sardanju u OPENS-u Valentina Antić. – Novi Sad sledeće godine postaje centar mlade Evrope i više od pola miliona mladih ljudi iz čitave Evrope proći će samo kroz projekte i aktivnosti koje OPENS sprovodi sa svojim partnerima. Iz tog razloga smatramo da je važno da mi budemo ti koji će otvoriti dijalog, a Sajam omladinskog turizma je odlična prilika za to.
U ambijentu dvorca Eđšeg svoja iskustva i znanja u oblasti digitalnog marketinga, kao i aktivnost u sferi omladinskog turizma, predstavili su majstorica digitalnog marketinga, profesor istorije, vlasnik omladinskog hostela, osnivač sajta koji promoviše eko-turizam i jedan Brazilac koji je iz hobija zbližio Srbiju i Brazil.
– Mnogo volim da pravim video-snimke i verujem da upravo oni imaju moć da promovišu nešto, prošire vidike i prikažu ono što jesi i što ponudiš kao ideju – objasnio je tvorac bloga „Dobro došli u Srbiju” Tijago Fereira iz Brazila. – Na konferenciji sam govorio o tome kako pametno iskoristiti slobodno vreme, brendirati se i slično. Ja sam najpre iz hobija napravio blog o Srbiji i Brazilu je predstavio kao turističku destinaciju. Pisao sam tekstove i postavljao fotografije mesta koja sam ovde obišao. U početku su se ljudi čudili zašto to radim umesto da vreme iskoristim za odlazak na piće s društvom. Bilo mi je jasno da moj blog predstavlja samo kap u okeanu, međutim, istrajao sam, i danas je taj blog glavni izvor informacija o Srbiji, jedan od glavnih kanala putem kojih pravim svoju mrežu klijenata, organizujem sopstvene ture, a blog je uspeo da razbije predrasude koje su ljudi iz Brazila imali o Srbiji. Sve to je možda najbolji primer kako se hobi pretvara u posao.
Sajam omladinskog turizma, kao i konferencija, bili su prilika da mladi izraze svoje želje kad je reč o turističkim destinacijama, ali i da preporuče zanimljiva mesta mladima iz drugih krajeva. Najpopularnije ideje za sada su posete Novom Sadu tokom aktuelnih manifestacija, poput „Festivala uličnih svirača”, Egzita ili nekih adrenalinskih sadržaja, preporučuju se i posete institucijama kulture, a ne izostaju ni ideje za različite biciklističke ture.
Tekst i foto: B. Pavković