Tema "Dnevnika": U planu izgradnja javne garaže u kompleksu Instituta u Sremskoj Kamenici
Nakon što na prethodna dva tendera, prošle godine, nije bilo zainteresovanih firmi za projektovanje javne garaže u okviru kompleksa Instituta u Sremskoj Kamenici, kao i saobraćajnih površina i infrastrukture, Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, raspisala je novu javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije.
Aktuelnom planskom dokumentacijom objekat je predviđen na prostoru između Institutskog puta i Ulice majora Tepića i, kako se iz projektnog zadatka može primetiti, imaće dve podzemne i isto toliko nadzemnih etaža (2Su P 2), uz mogućnost parkiranja vozila na krovu, dok su kolski i pešački planirani s Institutskog puta.
Procenjeno vrednost javne nabavke je 30 miliona dinara, bez poreza, odnosno toliko će koštati izrada projekata, nacrta, elaborata i studije izvodljivosti, uključujući i istražne radove. Tehnička dokumentacija mora biti završena za 300 dana, budući da je na Portalu javnih nabavki navedeno da će toliko trajati sporazum s odabranom projektantskom firmom.
Pošto će garaža biti izgrađena na teritoriji parka, koji je proglašen za spomenik prirode i pod jurisdikcijom je Zavoda za zaštitu spomenika prirode Vojvodine, odabrani projektanti će tehničku dokumentaciju moratu da usaglase s uslovima nadležne institucije.
„Od posebnog je značaja izgled objekta, pogotovo fasada orijentisana ka prilaznim putevima, kojima se dolazi do samog kompleksa Instituta. Projektant mora da osmisli objekat u duhu savremene arhitekture, primenom savremenih materijala i tehnoloških rešenja, imajući u vidu da se nalazi u zoni zaštite Spomenika prirode, a u svemu u skladu i prema uslovima izdatih od strane imaoca javnih ovlašćenja”, navedeno je u projektnom zadatku.
Maksimalna zona izgradnje je oko 3.184 kvadratna metra, dok je procenjena bruto razvijena površina objekta 13.000 kvadrata, s tim da su u zavisnosti od primenjenih tehničkih rešenja i razrade projekta moguća odstupanja. Po korisnoj površini (više od 1.500 kvadratnih metara), planirana garaža kod Instituta u Sremskoj Kamenici spada u velike. Predviđeno je oko 400 parking mesta, od čega deset odsto mora biti rezervisano za vozila osoba s invaliditetom. Osim toga, deo prostora će biti namenjen za parkirnje električnih i hibridnih vozila, što podrazumeva i instaliranje odgovarajuće opreme za punjenje. U zonama izlaza i ulaza bi trebalo isplanirati prostore za naplatu, kontrolu i obezbeđenje.
Iako je planskom dokumentacijom predviđen objekat Su P 2, uzimajući u obzir konfiguraciju terena, objašnjeno je da je moguće iskoristiti razlike u visinama, pa projektovati dve poluukopane podzemne etaže. Očekuje se da će na taj način biti obezbeđen veći broj parking mesta i efikasnija iskorišćenost lokacije.
„Planirana konstrukcija javne garaže je armirano-betonska, uz mogućnost primene i ostalih ,materijala, a sve u cilju upotrebe najsavremenijih materijala i opreme. Konstruktivnim sklopom predvideti nesmetano vođenje instalacija, uz obezbeđenje propisane unutrašnje visine i nesmetano kretanje ljudi“, objašnjeno je u projektnom zadatku.
Park oko bolničkih zgrada projektovan kao park specijalne namene oko Bolnice za lečenje tuberkuloze i drugih plućnih bolesti i predstavlja zakonom zaštićeno područje – spomenik prirode. Park je inače pod zaštitom od 1976. godine, odlukom tadašnje Skupštine grada, a 2016. zona zaštite je proširena.
Novi plan predviđa da parkovski prostor u okruženju Instituta u Sremskoj Kamenici bude maksimalno zaštićen, uz dodatno uređivanje. Manji broj stabala biće uklonjen, zbog proširenja kapaciteta, i to pod odgovarajućim uslovima nadležnog zavoda za zaštitu prirode. Objašnjeno je da parkovska površina predstavlja jednu od osnovnih karakteristika planom obuhvaćenog prostora, kao i da ima dodatnu zdravstvenu ulogu.
Kompleks Instituta obuhvata prostor ograničen Ulicom Branislava Bukurova, sa severozapadne strane, Ulicom Majora Tepića s zapadne i državnim putem prvog reda Novi Sad - Ruma s jugoistočne. Objekte u tom kompleksu koriste tri visoko specijalizovane zdravstvene ustanove - instituti za plućne bolesti, onkologiju i kardiovaskulaerne bolesti, a tu se nalazi i Ustanova zajedničkih poslova.
Planom detaljne regulacije, koji je prošle godine bio na javnom uvidu, urbanisti su predvideli proširenje kapaciteta te zdravstvene ustanove, odnosno rekonstrukciju i dogradnju starih, kao i izgradnju novih objekata, između ostalog i dve spratne garaže. Kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi, u planu je rekonstrukcija saobraćajnica, parkinga i trotoara ali i gradnja novih. Kao najveću intervenciju na saobraćajnoj mreži, urbanisti su izdvojili gradnju kružne raskrsnice na centralnom delu platoa. Ta raskrnica biće višenamenska, pa je planirano da tu bude i okretnica za vozila javnog gradskog prevoza, dok bi na centralnom ostrvu kružnog toka mogao da bude prostor za sletanje manjih helikoptera.
„Projektant bi trebalo da analizira i formira celovito saobraćajno rešenje, po potrebi i potpuno nov koncept odvijanja saobraćaja. Rešenje mora biti argumentovano i potkrepljeno činjenicama i analizama postojećeg i očekivanog obima saobraćaja u dugoročnom periodu. Trenutno je uočljivo izuzetno otežano odvijanje saobraćaja na prilazima kompleksu Instituta, pre svega u jutarnjim časovima i na mestima prilaza parking prostorima. Takva situacija otežava prilaz vozilima hitne pomoći, što predstavlja problem, koji dugoročno mora biti rešen“, objasnili su nadležni u tenderskoj dokumentaciji.
Kako se može primetiti, osim gradnje javne garaže, predmet projekta je rekonstrukcija saobraćajnica dužine oko 4.000 metara i parkinga površine oko 6.700 kvadrata, ali i oko 4.600 kvadrata trotoara. Planirana je gradnja novih saobraćajnica dužine oko 1.800 metara, parkinga površine oko 1.600 kvadrata i oko 2.700 kvadrata trotoara.
„Parametri dati u projektnom zadatku za deo saobraćajnica i prateće infrastrukture su okvirni i njihova dužina i obim nisu ograničavajući za projektni zadatak. Projektant je u obavezi da za kompletan obuhvat Institutskog kompleksa izradi projektno-tehničku dokumentaciji u punom obimu, sa svim specifičnim strukama i disciplinama“, objašnjeno je u dokumentaciji objavljenoj na portalu javnih nabavki.
Ponude na tender Uprave za kapitalna ulaganja podnose se do 11. maja, a nakon zaključivanja ugovora odabrani projektanti će tehničku dokumentaciju, idejno rešenje, projekat za građevinsku dozvolu sa tehničkom kontrolom i izvođački projekat, morati da završe za 300 kalendarskih dana.
J. Vukašinović