Taksisti najčešće kažnjavani zbog dozvole
Na osnovu prekršajnih naloga, inspekcija je taksistima najčešće izricala kazne od 20.000 dinara za preduzetnike i 100.000 dinara za privredna društva.
Od početka primene nove gradske Odluke o taksi prevozu početkom godine, najčešći prekršaji taksista u Novom Sadu, po podacima Gradske uprave za inspekcijske poslove, bili su neposedovanje taksi legitimacija vozila i taksi dozvola za preduzetnike, istek rešenja o inspekcijskom pregledu vozila, korišćenje JGSP stajališta i postavljanje vozila na udaljenosti manjoj od 100 metara od taksi stajališta. Na osnovu prekršajnih naloga, inspekcija je taksistima najčešće izricala kazne od 20.000 dinara za preduzetnike i 100.000 dinara za privredna društva.
Nakon što je pomenuta odluka stupila na snagu, krajem prošle godine, taksi prevoznicima je ostavljen rok od tri meseca da pribave legitimacije vozača i vozila i dobiju taksi dozvole i odobrenja. Kako podseća načelnik Gradske uprave za inspekcijske poslove Siniša Vujinović, novina u odnosu na prethodne odluke su novčane kazne, koje su sada samo u fiksnom iznosu. Tako se za prekršaj pravnog lica sada propisuje novčana kazna od 100.000 dinara, 20.000 za preduzetnika pravnog lica i 10.000 dinara za taksistu zaposlenog pri pravnom licu. Ukoliko plate kaznu u roku od osam dana od izdavanja prekršajnog naloga, prekršilac može uplatiti polovinu navedene sume.
Kako kaže Vujinović, Saobraćajna inspekcija organizuje redovne kontrole taksista, samostalno ili sa Saobraćajnom policijom i pokrajinskom inspekcijom. Na osnovu toga je, od početka primene Odluke, bila 121 kontrola taksi prevoza putnika, koje su, između ostalog, rezultirale isključenjem 22 taksi vozila iz saobraćaja na deset dana, te su vozaču za taj period privremeno oduzete saobraćajna dozvola i skinute registarske tablice. Dva taksi vozila su i privremeno oduzeta, do pravosnažnosti sudske presude. Vujinović objašnjava da su najčešći i jedini prekršaji za isključenje iz saobraćaja na deset dana neposedovanje taksi legitimacija vozila i taksi dozvola za privredna društva, a prekršaji koji dovode do oduzimanja vozila su neposedovanje Odobrenja za obavljanje taksi prevoza putnika na teritoriji grada.
Osim toga, na osnovu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, inspekcija može privremeno oduzeti taksi vozilo u slučaju da lice nije registrovano za taksi delatnost, da za određene prekršaje isključi taksi vozilo iz saobraćaja na deset ili 30 dana, kao i da podnese prekršajne prijave, za koje se kazne kreću u rasponu od minimalnih 50.000 dinara za pojedince, do maksimalno milion za firme.
Nastavlja se inspekcijska kontrola
„Saobraćajna inspekcija će i ubuduće nastaviti kontrole graskog taksi revoza“, najavio je načelnik Gradske uprave za isnpekcijske poslove Siniša Vujinović.“Ukoliko kod taksiste otkriju bilo koji prekršaj iz oblasti taksi prevoza putnika, inspektori će mu uručiti prekršajni nalog i primeniti odgovarajuće mere u skladu s Odlukom i Zakonom.“
Po rečima predsednika Taksi udruženja „Vojvođani” Aleksandra Mandića, njegove kolege su se prilagodile novim propisima koje je donela pomenuta Odluka, ali daleko od toga da su zadovoljni stanjem u svojoj struci.
„Prilagodili smo se, ali ništa time nismo dobili“, tvrdi Mandić. „Dozvole smo povadili svi, mada nam nije jasno zašto je bilo potrebno toliko papirologije i da nekoliko puta vadimo ista dokumenta. Osim toga, priča se o potrebnom ograničenju broja taksista, a uskoro će biti održano već peto polaganje taksi ispita na gradskom nivou, što znači i veći broj taksista na novosadskim ulicama.“
Mandić, koji je na čelu taksi udruženja koje postoji već 21 godinu, pomenuo je i jednu od najvećih boljki svojih kolega – cenovnik – koji je ove godine doneo samo poskupljenje od 15 dinara po startu. On objašnjava da su taksisti četiri i po godine čekali na korigovanje cena, te da je za to vreme značajno poskupelo gorivo, ali i potrošačka korpa i računi. Zbog toga, poskupljenje od 15 dinara po staru je za njih nedovoljno.
D. Ristić