Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sto godina postojanja osnovne škole „Aleksa Šantić” u Stepanovićevu

05.12.2021. 12:04 12:06
Piše:
Foto: OŠ „Aleksa Šantić”

Učenici i zaposleni u Osnovnoj školi “Aleksa Šantić” u Stepanovićevu prošle sedmice obeležili su svečanom priredbom 100 godina postojanja te obrazovne ustanove. Pored toga u školi su tokom godine jubileja realizovana dva projekta u saradnji sa KUD “Stepino kolo” koje su podržali Gradska uprava za kulturu i Gradska uprava za obrazovanje.

U okviru projekta “Heroina u  uniformi - Milunka Savić” realizovane su radionice u saradnji s Muzejom Vojvodine i priređena je muzejska izložba, s ciljem da se učenici uključe u proces zaštite i oživljavanja kulturne baštine koja ima veliki istorijski značaj, a koja u svom središtu ima ženu - Milunku Savić. Zbog toga je u saradnji s meštanima prikupljena istorijska građa iz ličnih zbirki. Heroina Velikog rata izabrana je jer jedna od osnivača kolonije Stepanovićevo koja je solunskim dobrovoljcima data za zasluge u borbama i Prvom svetskom ratu.

Drugi projekat “Festival stogodišnjice - nasleđe, poklon i obaveza” je ostvaren u saradnji sa KUD “Stepino kolo”. Zamisao je bila edukovanje lokalne zajednice o  značaju poznavanja njihovog kulturnog i istorijskog nasleđa i motivacija za aktivno uključivanje u proces zaštite, proučavanja i afirmacije kulturno-istorijske baštine. Među aktivnostima u sklopu projekta bila je i izložba “Sto godina škole u Stepanovićevu”, a u planu je da bude izdat letopis škole u štampanoj i elektronskoj verziji. Realizacijom projekta uspostavljena je saradnja između organizacija koje se bave kulturom, obrazovnih ustanova, udruženja građana, stručnih pojedinaca i građana  kako bi se podigla svest o značaju učenja i prenošenja znanja o nasleđu i njegovog korišćenja kroz savremeno stvaralaštvo, dijalog, participaciju i umetničku interpretaciju.

Iz škole su pojasnili da svaki segment projekta treba da nagna pojedinca da promišlja i preispituje veliki iskorak ljudi koji su prevalili pola sveta da čuvaju svoju otaybinu kako bi pokušava da razume njihove puteve, borbe i motive, snagu duha i zajedništva. Uloga seoske škole, koja je osnovana na samom početku kada i sama zajednica, označava potrebu za obrazovanjem i saznanjima kao suštinu čovekovog razvojnog puta i osvetljava njen značaj za svaku zajednicu.

S. Kovač

 

Piše:
Pošaljite komentar