Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Сто година постојања основне школе „Алекса Шантић” у Степановићеву

05.12.2021. 12:04 12:06
Пише:
Фото: ОШ „Алекса Шантић”

Ученици и запослени у Основној школи “Алекса Шантић” у Степановићеву прошле седмице обележили су свечаном приредбом 100 година постојања те образовне установе. Поред тога у школи су током године јубилеја реализована два пројекта у сарадњи са КУД “Степино коло” које су подржали Градска управа за културу и Градска управа за образовање.

У оквиру пројекта “Хероина у  униформи - Милунка Савић” реализоване су радионице у сарадњи с Музејом Војводине и приређена је музејска изложба, с циљем да се ученици укључе у процес заштите и оживљавања културне баштине која има велики историјски значај, а која у свом средишту има жену - Милунку Савић. Због тога је у сарадњи с мештанима прикупљена историјска грађа из личних збирки. Хероина Великог рата изабрана је јер једна од оснивача колоније Степановићево која је солунским добровољцима дата за заслуге у борбама и Првом светском рату.

Други пројекат “Фестивал стогодишњице - наслеђе, поклон и обавеза” је остварен у сарадњи са КУД “Степино коло”. Замисао је била едуковање локалне заједнице о  значају познавања њиховог културног и историјског наслеђа и мотивација за активно укључивање у процес заштите, проучавања и афирмације културно-историјске баштине. Међу активностима у склопу пројекта била је и изложба “Сто година школе у Степановићеву”, а у плану је да буде издат летопис школе у штампаној и електронској верзији. Реализацијом пројекта успостављена је сарадња између организација које се баве културом, образовних установа, удружења грађана, стручних појединаца и грађана  како би се подигла свест о значају учења и преношења знања о наслеђу и његовог коришћења кроз савремено стваралаштво, дијалог, партиципацију и уметничку интерпретацију.

Из школе су појаснили да сваки сегмент пројекта треба да нагна појединца да промишља и преиспитује велики искорак људи који су превалили пола света да чувају своју otaybinu како би покушава да разуме њихове путеве, борбе и мотиве, снагу духа и заједништва. Улога сеоске школе, која је основана на самом почетку када и сама заједница, означава потребу за образовањем и сазнањима као суштину човековог развојног пута и осветљава њен значај за сваку заједницу.

С. Ковач

 

Пише:
Пошаљите коментар