Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Prosvetari OŠ „Aleksa Šantić“ unapređuju nastavu kroz projekte

26.12.2018. 12:08 12:29
Piše:
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

U okviru Erazmus plus programa tim prosvetnih radnika, u čijem sastavu su tri nastavnika, učiteljica i pedagogica iz OŠ „Aleksa Šantić” u Stepanovićevu, osmislio je projekat „Stepping Stones to Modern School”, koji se bavi projektnom nastavom, koja se uvodi u osnovne škole.

Kako smo saznali, želeli su da nauče o toj temi i spremno dočekaju promene koje će se, po najavama, nakon prvog i petog razreda, postepeno uvesti u sve ostale. Projekat, koji vode Slavica Jević, Ljiljana Rehner, Igor Leščešen, Vitomirka Mladić i Aleksandra Krstić Jović, ima tri faze i počeo je u avgustu, a realizovaće se do istog meseca naredne godine. U prvoj fazi su se pripremali, u drugoj su bili u Rimu, gde su učestvovali na kursu „Project and Competence Based Learning”, a u trećoj sada imaju zadatak da šire rezultate učenja, i, takođe, izrade brošuru, svojevrsni priručnik, koji će doneti teorijski okvir projektne nastave i primer dobre prakse.

– Imamo sada zadatak da ono što smo naučili u Italiji prenesemo našim kolegama najpre u našoj školi, a onda i šire, to nam je primarni zadatak – objasnila je školski pedagog Aleksandra Krstić Jović, dodajući da će se projektna nastava o kojoj su dosta naučili primenjivati na nastavu iz svih predmeta. – Tamo smo videli kako se to radi na malo drugačiji način. Iako smo svi prošli obuku o projektnoj nastavi kroz Ministarstvo prosvete, trebalo nam je dodatnih znanja. Čini mi se da smo na kursu dobili gomilu materijala i ideja, ali pošto ćemo u okviru te faze širenja naučenog imati i pilot-projekat u našoj školi, mislim da ćemo tek kad prođemo ceo proces moći da pričamo koliko nam je projekat značio.

Inače, na kursu su, osim njih, jedini predstavnici iz Srbije bile njihove kolege iz novosadske škole „Kosta Trifković”, a imali su priliku i da iskustvo razmene s kolegama iz još 12 evropskih zemalja. Osim što su učili o projektnoj nastavi, imali su priliku da posete jednu od škola, ali i da, kako kažu, shvate da su problemi prosvetara svuda u Evropi jednaki.

– Ništa mi nismo lošiji od njih, sve škole imaju isti problem, deca su nezainteresovana, a mi se trudimo da ih zainteresujemo, a njih zanimaju neke druge stvari pa svi imamo isti zadatak – da nađemo metod da ih aktiviramo – kazala je nastavnica matematike Ljiljana Rehner, i dodala da su ih za angažovanje na projektu podsticali entuzijazam, ljubav prema poslu te želja da se nađe mogućnost da se dopre do učenika.

Kako su nam objasnili u toj školi, suština projektne nastave je integracija sadržaja raznih predmeta da bi učenici shvatili da je sve to što uče iz različitih predmeta zapravo jedna neodvojiva celina.

– Učenicima ćemo davati zadatak da reše određeni problem, a rešenja će pronalaziti i u fizici, hemiji, geografiji, istoriji, odnosno svim predmetima – objašnjava nastavnik geografije Igor Leščešen. – Ideja je da sastavljaju kockice, a mi smo tu da ih usmeravamo. Poenta je da oni ipak sami rade na tom problemu i da znanje iz jednog predmeta primenjuju u drugom.

V. Bijelić

Piše:
Pošaljite komentar