Program poslovanja JKP „Čistoća” za 2020. godinu: Za novu mehanizaciju gotovo 84 miliona dinara
Procenjeni poslovni rashodi JKP „Čistoća” iznose gotovo 1,74 milijardu dinara, bar je tako prediđeno Programom poslovanja za 2020. godinu.
Od tog novca za plate zaposlenih biće izdvojeno 491,77 milion dinara, te 154,52 miliona za naknade članovima Nadzornog odbora i one na ime ugovora o autorskom delu, kao i za privremeno-povremene poslove. Planirani troškovi za rezervne delove, gorivo i energiju, kao i za različite materijale i opremu iznose 372,6 miliona dinara, dok su procenjeni finansijski rashodi šest miliona, što je oko 65 odsto manje nego prethodne godine.
Kako je planirano, „Čistoća” će za troškove na ime sudskih sporova, kao i nadoknade štete pravnim licima, izdvojiti ukupno 23,5 miliona dinara, odnosno 59,5 odsto manje nego 2019. godine. U okviru sredstava posebne namene, za reprezentaciju preduzeća namenjeno je 230.000 dinara, odnosno 1,8 milion za reklamu i propagandu, dok je za humanitarne aktivnosti predviđeno 25.000 dinara.
„Čistoća” ima 499 zaposlenih, od kojih troje ima ugovore na određeno vreme. Osim toga, gradsko preduzeće za privremeno-povremene poslove angažuje 210 radnika, kojima će po ugovoru biti isplaćeno ukupno 76 miliona dinara. Ove godine će za otpremnine za odlazak u penziju i tehnološki višak biti izdvojeno 15 miliona dinara, kao i 3,2 miliona za jubilarne nagrade, dok je za pomoć radnicima i njihovima porodicama planirano 27 miliona.
Kupovina 70 podzemnih kontejnera
„Čistoća” će iz gradske kase dobiti 40 miliona dinara za kupovinu 70 podzemnih kontejnera. Ugovorom između Ministarstva životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja i Fonda za zaštitu životne sredine, grada i „Čistoće” o sufinansiranju projekta za izgradnju reciklažnog dvorišta, u buyet Novog Sada uplaćeno je 30 miliona dinara. Budući da planirane aktivnosti nisu završene, preostala četiri miliona namenjena su za nastavak ugovornih obaveza. Osim toga, za prvu fazu sanacije, zatvaranja i rekultivacije smetlišta u buyet je uplaćeno 44,7 miliona dinara, a pošto projekat nije realizovan do kraja, ostatak novca, nešto više od 37 miliona, kao i ranije, predviđen je za nastavak tog posla.
Za nabavke različitih dobara, usluga i radova predviđeno je gotovo 689,2 miliona dinara, a najveći deo tog novca biće utrošen na kupovinu goriva, oko 150 miliona. Za mehaničarske usluge planirano je 25 miliona, dok će nabavka rezervnih delova za teretna, putnička i dostavna vozila i radne mašine koštati 50 miliona dinara. Za usluge manuelnog čišćenja javnih površina koje su nedostupne za mašinsko čišćenje biće izdvojeno 50 miliona, koliko je planirano i za čišćenje, sakupljanje i selektovanje otpada. Osiguranje imovine i lica „Čistoća” će platiti 26 miliona dinara, obezbeđivanje imovine i objekata preduzeća 24 miliona, dok će deset miliona biti izdvojeno za usluge čuvanja komunalne opreme na mestima za odlaganje otpada, odnosno za čuvare kontejnera, kako su ih Novosađani prozvali.
Do kraja godine planirana je kupovina nadzemnih konejnera i plastičnih kanti, koje će koštati deset miliona dinara. odnosno osam.
Za investiciona ulaganja biće izdvojeno ukupno 175,17 miliona dinara, od kojih je oko 81,4 milion namenjen kapitalnim subvencijama, dok će „Čistoća” obezbediti novac za sve ostale nabavke.
Gradsko komunalno preduzeće do kraja godine, između ostalog, planira da kupi kontejnere za kabasti i krupni otpad (4,9 miliona dinara), viljuškar (4,95 miliona), mini-utovarivač (osam miliona), zatim kombinovanu radnu mašinu (11 miliona), traktor s priključcima (4,9 miliona), te dva kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera (50 miliona).
J. Vukašinović