Prodor informacionih tehnologija u nastavu
Dvodnevna deseta međunarodna konferencija 3K (kultura, komunikacija, kompjuter), u organizaciji Gimnazije „Isidora Sekulić” počela je u Velikoj sali Skupštine grada, a moto ovogodišnjeg jubilarnog skupa je „U šta god istinski verujete svim srcem, postaje vaša stvarnost”.
Konferencija se sastoji iz praktičnog i tematskog dela. U okviru praktičnog dela, prezentuju se odabrani ogledni časovi, a učesnici se mogu upoznati s radovima iz nastavne prakse. Tematski se sastoji od prezentacije stručnih radova profesora, učenika Gimnazije i gostiju Konferencije, a podeljeni su u nekoliko sekcija.
Direktorka Gimnazije „Isidora Sekulić” mr Ružica Vukobratović podsetila je na to da je još 2004. godine započela informatizaciju nastave matematike. Nakon toga, rodila se ideja da organizuje konferenciju koja će obuhvatati sve predmete u Gimnaziji.
– Još pre deset godina uveli smo informacione tehnologije u nastavu, a moramo imati na umu da obrazovanje kasni za modernim tehnologijama te je na nama da učinimo sve da bismo uhvatili korak s njima – kazala je direktorka Vukobratović. – Deca su informatički obučena i obrazovana i prate trendove, a nastavnici se tome moraju prilagoditi jer je klasična nastava prevaziđena i deci više nije interesantna.
Naglasila je da učenici rado učestvuju na konferenciji, bez obzira na to što moraju da ulože dodatni napor i vreme u izradu radova i da ih prezentuju na engleskom jeziku. Kako je istakla, organizovanjem takvog događaja Gimnazija potvrđuje da prati i primenjuje nove trendove, a da su mladi spremni za celoživotno učenje i rad na sebi.
Profesorka engleskog jezika u „Isidorinoj” gimnaziji Kristina Vukelić kazala je da su ove godine učenici trećeg razreda iz dva društveno-jezička odeljenja prezentovala radove „Efektivnost različitih metoda direktnog podučavanja u zavisnosti od stilova učenja učenika” i „Pravopisna transkripcija u službi komunikacije”.
– Izrada našeg rada trajala je dugo jer je on prethodno bio pripreman za međunarodnu konferenciju učenika u Beogradu – rekla je profesorka Vukelić. – Pošto su đaci sačinili izuzetan rad, nismo želeli da nakon beogradske konferencije „propadne”, već smo odlučili da ga iskoristimo za istraživanje o tome koliko uspešnost savladavanja gradiva zavisi od načina učenja i koliko se nastavnici mogu prilagoditi pojedincima.
Prema rečima profesorke Vukelić, učešće na Konferenciji je đacima bilo zanimljivije nego mentorima, bili su uzbuđeni, izuzetno motivisani i ozbiljno su pristupili izradi rada. Deca izlaganje rada na Konferenciji doživljavaju kao veliku čast. Imaju mogućnost da na najbolji način nauče sve korake istraživanja, ali i da napišu i prezentuju kvalitetan istraživački rad pred stručnim auditorijumom.
Konferenciju je otvorio član Srpske akademije obrazovanja prof. dr Dušan Lipovac,a ona se završava danas.
Tekst i foto: S. Kovač