Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

REPORTERI „DNEVNIKA” NA LICU MESTA

PRIVODI SE KRAJU DRUGI ŽELEZNIČKI PRELAZ NA KANALU DTD U NOVOM SADU Most naguran preko vode

27.12.2024. 08:43 08:58
Piše:
Izvor:
Dnevnik.rs / Z. Milosavljević
мост
Foto: Dnevnik.rs / S. Šušnjević

Obale kanala Dunav-Tisa-Dunav u novosadskom naselju Sajlovo spojio je još jedan železnički most. Reč je o mostu na pruzi Novi Sad - rasputnica Sajlovo - Rimski šančevi - Orlovat stajalište, koji je podignut na mestu starog, u sklopu izgradnje nove rasputnice Sajlovo, a preko njega će kada bude u potpunosti završen, prelaziti dva teretna koloseka za Rumenku.

Jedan od ta dva koloseka će se od mosta odvajati ka Rimskim šančevima. Sastavni deo radova na novoj rasputnici Sajlovo je i rekonstrukcija donjeg stroja pruge u dužini nešto manje od 1.200 metara.

мост
Foto: Dnevnik.rs / S. Šušnjević

Železnički mostovi na Sajlovu dva su od četiri iznad kanala Dunav–Tisa–Dunav 
u okviru izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica

Rušenje starog mosta počelo je u martu ove godine da bi nedavno primenom tehnologije naguravanja konstrukcija novog mosta, koji neki nazivaju mostom blizancem, premostila kanal DTD. Radi se otehnologiji koja podrazumeva postepeno potiskivanje čelične konstrukcije pri čemu se koriste specijalna ležišta za naguravanje. Železnički mostovi na Sajlovu dva su od četiri iznad kanala Dunav–Tisa–Dunav u okviru izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica.

Prvi železnički most u Sajlovu dugačak je 154 metra. U decembru prošle godine završeno je postavljanje nove čelične mostovske konstrukcije na ovom mostu, a u prvoj polovini ove, okončani su svi radovi na njemu. Za njegovu izgradnju korišćeni su šipovi dužine između 20 i 23 metra. 

мост
Foto: Dnevnik.rs / S. Šušnjević

Reč je o mostu na pruzi Novi Sad – rasputnica Sajlovo – Rimski šančevi - Orlovat stajalište, 
koji je podignut na mestu starog, u sklopu izgradnje nove rasputnice Sajlovo, 
a preko njega će kada bude u potpunosti završen 
prelaziti dva teretna koloseka za Rumenku

Tokom gradnje, počev od 15. marta kada je zvanično počelo rušenje starog mosta, vozovi nisu saobraćali tom deonicom, od rasputnice Sajlovo do Rimskih šančeva. Teretni vozovi su koristili alternativne puteve: Rimski šančevi - Orlovat Stajalište - Pančevo - glavna - Rakovica - Beograd Ranžirna - Batajnica - Stara Pazova - Novi Sad ranžirna, s tim što je saobraćaj teretnih vozova na delu pruge Batajnica - Stara Pazova - Novi Sad ranžirna organizovan samo tokom noći, od 23 do 5 časova.

мост
Foto: Dnevnik.rs / S. Šušnjević

Izvođač radova je konzorcijum Kineskih železnica „China Railway International Company” i „China Communications Construction Company”.

Puštanje u saobraćaj poslednje deonice brze pruge od Beograda do Subotice je još uvek pod znakom pitanja zbog nesreće na železničkoj stanici u Novom Sadu. 

Z. Milosavljević

Izvor:
Dnevnik.rs / Z. Milosavljević
Piše:
Pošaljite komentar