РЕПОРТЕРИ „ДНЕВНИКА” НА ЛИЦУ МЕСТА
ПРИВОДИ СЕ КРАЈУ ДРУГИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ ПРЕЛАЗ НА КАНАЛУ ДТД У НОВОМ САДУ Мост нагуран преко воде
Обале канала Дунав-Тиса-Дунав у новосадском насељу Сајлово спојио је још један железнички мост. Реч је о мосту на прузи Нови Сад - распутница Сајлово - Римски шанчеви - Орловат стајалиште, који је подигнут на месту старог, у склопу изградње нове распутнице Сајлово, а преко њега ће када буде у потпуности завршен, прелазити два теретна колосека за Руменку.
Један од та два колосека ће се од моста одвајати ка Римским шанчевима. Саставни део радова на новој распутници Сајлово је и реконструкција доњег строја пруге у дужини нешто мање од 1.200 метара.
Железнички мостови на Сајлову два су од четири изнад канала Дунав–Тиса–Дунав
у оквиру изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица
Рушење старог моста почело је у марту ове године да би недавно применом технологије нагуравања конструкција новог моста, који неки називају мостом близанцем, премостила канал ДТД. Ради се отехнологији која подразумева постепено потискивање челичне конструкције при чему се користе специјална лежишта за нагуравање. Железнички мостови на Сајлову два су од четири изнад канала Дунав–Тиса–Дунав у оквиру изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица.
Први железнички мост у Сајлову дугачак је 154 метра. У децембру прошле године завршено је постављање нове челичне мостовске конструкције на овом мосту, а у првој половини ове, окончани су сви радови на њему. За његову изградњу коришћени су шипови дужине између 20 и 23 метра.
Реч је о мосту на прузи Нови Сад – распутница Сајлово – Римски шанчеви - Орловат стајалиште,
који је подигнут на месту старог, у склопу изградње нове распутнице Сајлово,
а преко њега ће када буде у потпуности завршен
прелазити два теретна колосека за Руменку
Током градње, почев од 15. марта када је званично почело рушење старог моста, возови нису саобраћали том деоницом, од распутнице Сајлово до Римских шанчева. Теретни возови су користили алтернативне путеве: Римски шанчеви - Орловат Стајалиште - Панчево - главна - Раковица - Београд Ранжирна - Батајница - Стара Пазова - Нови Сад ранжирна, с тим што је саобраћај теретних возова на делу пруге Батајница - Стара Пазова - Нови Сад ранжирна организован само током ноћи, од 23 до 5 часова.
Извођач радова је конзорцијум Кинеских железница „China Railway International Company” и „China Communications Construction Company”.
Пуштање у саобраћај последње деонице брзе пруге од Београда до Суботице је још увек под знаком питања због несреће на железничкој станици у Новом Саду.
З. Милосављевић