Pristupne saobraćajnice Žeželjevom mostu biće završene do 1. septembra
Iako je novi Žeželjev most od septembra prošle godine otvoren za saobraćaj, prilazne saobraćajnice još nisu dobile konačan izgled.
Budući da su građevinski radovi na novosadskoj strani završeni, a da su oni na petrovaradinskoj u toku, očekuje se da će sve biti gotovo do 1. septembra.
Izgradnja pristupnih saobraćajnica, koja se finansira novcem Delegacije Evropske unije, poverena je kompaniji „Štrabag”. Prvobitni rok za završetak radova bio je 17 meseci, odnosno do novembra 2018. godine, međutim, zbog nepredviđenih okolnosti je produžen do 1. septembra ove godine. Ukupna vrednost investicije je 3.714.320 evra, uključujući i dodatne radove koji koštaju 337.665 evra.
Građevinski radovi na novosadskoj strani prilaza mostu su završeni, a u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije navode da je u toku predaja dokumentacije komisiji za tehnički prijem, koji je poveren preduzeću „Šid projekat”.
Uslov za završetak prilaznih saobraćajnica na sremskoj strani mosta je uklanjanje čelične konstrukcije mosta s obale, a to bi trebalo da bude gotovo do polovine juna.
Demontaža čelične konstrukcije sa stubova i njeno prebacivanje na petrovaradinsku stranu obale okončano je 23. marta. Četiri manja dela su već razmontirana i radnici rasklapaju peti segment, najvaćeg raspona. Kako navode u novosadskoj Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije, dok se s obale ne ukloni kompletna konstrukcija, kružna raskrsnica, čija je gradnja već počela, ali i deo sabraćajnice ispod mosta, kao i pešačke i biciklističke staze na Keju skojevaca, ne mogu biti završeni.
Ipak, i kada kružni tok bude završen, dok se ne izgradi planirani podvožnjak, raskrsnica će povezivati samo Kej skojevaca i Reljkovićevu ulicu. Punu funkciju i značaj će dobiti tek kad se završi obilaznica oko Petrovaradina jer će kružna raskrsnica tada povezivati lokalni saobraćaj s budućom obilaznicom, koja će predstavljati tranzitni pravac ka novom Žeželjevom mostu.
Gradnja podvožnjaka počela je 1. aprila, nakon obustave železničkog saobraćaja na pruzi Novi Sad – Beograd, a planirano je da radovi traju do 2. avgusta. Kada se završi, počeće izrada kolovoza i instalacija ispod podvožnjaka, tako da se očekuje da pristupne saobraćajnice budu završene do 1. septembra.
U NATO bombardovanju 1999. godine Žeželjev most je gađan 12 puta. Odolevao je do 23. aprila, kada je s više direktnih pogodaka, srušen. Tada je presečen železnički saobraćaj između Subotice i Beograda. Privremeni drumsko-železnički most pored Žeželjevog mosta, izgrađen je 2000. godine. Njegovi delovi upravo se sklanjaju pošto je sagrađen novi „Žeželjev” most. Tokom bombardovanja, Novi Sad je ostao bez sva tri velika mosta preko Dunava (Most slobode, Varadinski most i Žeželjev most).
U Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije napominju da će rušenjem stubova i šipova u Dunavu, praktično biti završena gradnja drumsko-železničkog mosta, a planirano je da ti radovi budu okončani do prve polovine juna.
Imajući u vidu da je stari Žeželjev most najduže odolevao NATO bombama, te da je poslednji srušen gradski most, za mnoge Novosađane on je u neku ruku bio simbol otpora, a po toj logici novi bi trebalo da predstavlja oporavak i nadu u bolje sutra.
J. Vukašinović