Podbara u novom sjaju - nov kolovoz, parking, pešačke staze, osvetljenje...
Tokom leta ekipe brojnih preduzeća bile su, i još su, angažovane na uređenju i obnovi nekoliko ulica na Podbari. Kako ističu iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, poslednjih godina, s intenzivnom izgradnjom više stambenih objekata, u tom delu grada došlo je do znatnog povećanja broja stanovnika, a samim tim i vozila.
Promenom strukture stanovanja, otežan je prvenstveno pešački, ali i saobraćaj uopšte, a evidentan je i problem s parkiranjem, zbog čega postoji opravdana potreba za rekonstrukcijom ulica u tom naselju.
U ulicama Dušana Vasiljeva, Žarka Vasiljevića, Stevana Milovanova i Kozačinskog tokom jula završena je izgradnji saobraćajnih površina, a vrednost tog posla je 129,5 miliona dinara. Sem kolovoza, izgrađene su obostrane pešačke staze, obostrani parkinzi, kolski prilazi i javno osvetljenje. U te četiri ulice izgrađeno je ukupno 221 parking-mesto, a na svakom četvrtom ostavljen je prostor za sadnju drveća. Taj posao bio je usklađen s rekonstrukcijom kanalizacione mreže i radovima JKP „Vodovod i kanalizacija”.
U narednom periodu, ističu iz Uprave, planirano je uređenje još 22 ulice na Podbari, za koje je trenutno je u izradi projektna dokumentacija.
Krajem prošle godine počeli su obimni radovi u Ulici Marka Miljanova, koji podrazumevaju izgradnju saobraćajnih površina s pratećom infrastrukturom i javnim osvetljenjem. U pitanju je zajedničko finansiranje AP Vojvodine i Grada Novog Sada, ceo posao procenjen je na 197 miliona dinara i očekuje se da bude završen tokom oktobra.
U decebru 2019. najpre je pripremljen teren za rekonstrukciju kanalizacije i toplovoda, investitori tog dela posla su JKP „Vodovod i kanalizacija”, odnosno JKP „Novosadska toplana”, a izvođač DOO „Put-invest” Novi Sad.
Do sada su kompletno završeni radovi na deonici od Ulice Đorđa Rajkovića do budućeg kružnog toka (kod Kvantaške pijace) i u tom delu ulice omogućeno je odvijanje saobraćaja. Izgrađen je kolovoz širine šest metara (dužina 400 m), zatim obostrani parkinzi, obostrane pešačke staze, biciklistička staza s desne strane (posmatrano iz pravca Keja) i javno osvetljenje.
Preostalo je da se završi deonica od Beogradskog keja do Kvantaša (od 100 m) i kružna raskrsnica. Na tom delu ulice predviđeno je da se izgrade dve kolovozne trake s po dve saobraćajne po smeru, razdelno ostrvo, biciklistička staza (širine dva metra) s desne strane (posmatrano iz pravca Keja) i povezivanje s biciklističkim stazama na Keju, zatim obostrane pešačke staze (širine od 1,60 do tri metra), parking s parne strane ulice (leva strana gledano iz pravca Keja) i javno osvetljenje.
Novo drveće i trava
Bitno je naglasiti da je postojeće zelenilo u Ulici Marka Miljanova očuvano u najvećoj mogućoj meri, te da je završen i projekat za pejzažno uređenje te ulice, za šta je ishodovana i građevinska dozvola. Ekipe JKP „Gradsko zelenilo” biće angažovane na ozelenjavanju – sadnji novog drveća u planiranim otvorima na parkiralištu, ozelenjavanju kružnog toka, sadnji trave i ukrasnog žbunja i ozelenjavanju površina između kolovoza i pešačkih staza. Ti radovi finansiraće se iz buyeta Grada, preko Gradske uprave za zaštitu životne sredine.
U toku je postavljanje ivičnjaka, popločavanje parkinga, popločavanje trotoara i postavljanje javnog osvetljenja. Asfaltiranju saobraćajnice i kružne raskrsnice pristupiće se nakon završetka svih predviđenih radova na podzemnim instalacijama. Radi se i na povezivanju kolektora na novoizgrađenu crpnu stanicu, nakon čega će uslediti probno ispitivanje CS (za šta je potrebno oko dve nedelje). Tek nakon toga stvoriće se uslovi za završetak izgradnje saobraćajnih površina. Radovi su obuhvatali i zaštitu postojećeg kanalizacionog kolektora, koji datira još iz šezdesetih godina prošlog veka. Kolektor je bilo neophodno zaštititi radi izgradnje saobraćajnih površina jer se delom nalazi u osi kolovoza, a delom zahvata parking.
Iz Grada ističu da Ulica Marka Miljanova spada u primarnu gradsku mrežu saobraćajnica. Povezuje tri značajne saobraćajnice – Beogradski kej, Venizelisovu i Kosovsku. Veoma velika frekvencija saobraćaja (ulicom prolaze i linije gradskog prevoza), kao i povezivanje novoizgrađenih objekata na komunalnu infrastrukturu, doveli su do značajnih oštećenja kolovoza, zbog čega postoji potreba za rekonstrukcijom te ulice. S obzirom na to da je Ulica Marka Miljanova namenjena mešovitom saobraćaju i predstavlja jednu od najfrekventnijih saobraćajnica na teritoriji grada, realizacijom investicije omogućiće se efikasno, racionalno i bezbedno odvijanje saobraćaja.
A. Brzak
Foto: S. Šušnjević