Počinje obnova Ulice Nikole Tesle, izmenjen režim saobraćaja do decembra
Prva faza rekonstrukcije Ulice Nikole Tesle počinje danas, zbog čega će do 16. decembra biti izmenjen režim saobraćaja. Najpre će biti obustavljen u delu od Futoške do Ulice Pere Dobrinovića, a motorna vizila neće moći da se kreću ni krajnjom desnom trakom u Futoškoj ulici.
U ulici dužine 429 metara predviđena je izgradnja saobraćajnih površina javnog osvetljenja, fekalne i atmosferske kanalizacije, a iz Gradske uprave poručuju da će javnost blagovremeno biti obaveštena o izmenama režima saobraćaja u okviru druge i treće faze radova.
Vrednost investicije je oko 176,2 miliona dinara s odgovarajućim porezom, a posao je na tenderu Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije poveren novosadskoj firmi „Put-invest”, „Tehnika AD” iz Vršca i „Tecton geosystems” iz Novog Sada. Na potesu koji predstavlja vezu između Futoške i Ulice novosadskog sajma, a pruža se neposredno pored Futoškog parka i Jodne banje, planirana je dvosmerna saobraćajnica, sa obostranim pešačkim stazama. Po rečima nadležnih, sva stabla biće očuvana, a predviđen je i kontinuirani zeleni pojas između pešačke staze i kolovoza i u planu dodatno ozelenjavanje.
– Kanalizaciona mreža u Ulici Nikole Tesle biće rekonstruisana u dužini od 653 metra, čime je omogućeno priključenje na kanalizaciju za 39 domaćinstava – objasnili su iz Kabineta gradonačelnika. – Projektom je, u ukviru kompleksa Jodne banje, predviđena izgradnja crpne stanice otpadnih voda sa potisnim cevovodom. Odvođenje atmosferskih voda sa saobraćajnih površina, što je bio evidentan problem u Ulici Nikole Tesle, biće efikasno rešeno izgradnjom 50 novih slivnika.
Osim saobraćajnih površina i podzemne infrastrukture, planirana je obnova javne rasvete, što podrazumeva postavljanje 21 stuba sa LED svetiljkama.
Pribavljanje tehničke dokumentacije za gradnju saobraćajnih površina i prateće infrastrukture koštalo je oko dva miliona, a projektovanje je povereno firmama AD „Vojvodinaprojekt”, „Centralna putna laboratorija”, GMP „Gramont-NS” i „KLM inženjering TM”.
J. Vukašinović