Penzioneri negoduju zbog načina izdavanja i cene godišnjih karata za prevoz
Otkako je počela izrada godišnjih karata za prevoz u gradskom i prigradskom prevozu za 2016. godinu, ne prestaju da nam se javljaju stariji od 65 godina, nezadovoljni što svake godine, kao povlašćena kategorija putnika,
iznova moraju da čekaju u redu za novu pokaznu i da svake godine više plaćaju u odnosu na prethodnu. Smeta im što svaki put treba da prilože fotografiju ne stariju od pola godine i što ove godine plaćaju troškove izrade nove pokazne karte 375 dinara, i prevoz 1.650 dinara. Lane je godišnja karta koštala ukupno 1.650 dinara.
– To je četiri puta skuplje nego u Beogradu, gde stariji od 65 godina treba da izdvoje svega 495 dinara – kaže penzioner Ivan Kračun i pita se zašto to nije tako i u Novom Sadu. – Procedura u Beogradu je ova: naši ispisnici odu kod prevoznika i dobiju novu godišnju markicu, plate 495 dinara i to je ceo posao do naredne 2017.
U redu ako moramo da platimo 2.025 dinara, mada se pitam zašto je u Novom Sadu skuplje; a u Beogradu jeftinije, kao da nismo ista država. Ali ne mogu da razumem zašto svake godine gradski prevoznik traži fotografiju ne stariju od pola godine.Kračun kaže da neće da ulazi u to što su beogradske autobuske trase duže od novosadskih, premda baš to formira cenu, već primedbu stavlja na način izdavanja.– Razlika u ceni između dva grada je velika, ali šta je – tu je. Međutim, mi svake godine prilikom izrade nove pokazne moramo prvo da predamo zahtev, a posle tri dana da dođemo da dobijemo kartu. Pre predaje zahteva treba da odemo kod fotografa da se slikamo jer na poleđini fogorafije treba da stoji datum foto-snimka.
U Gradskom saobraćajnom preduzeću „Novi Sad” kažu da nemaju zakonsku mogućnost izdavanja besplatnih karata. Preduzeće na osnovu zaključka Gradskog veća izdaje određenim kategorijama korisnika godišnje karte po povlašćenim cenama. Organizacija i finansiranje javnog prevoza u Novom Sadu nisu isti kao u Beogradu s obzirom na to da novosadski javni prevoz funkcioniše sa znatno manjim subvencijama. Gradski prevoznik ulaže velike napore da poslovanje organizuje sopstvenim novcem da gradski ne bi predstavljao teret gradskom budžetu.
„Cene karata ne određujemo na komercijalnim osnovama već se trudimo da budu pristupačane građanima i trenutno je cena karte u novosadskom autobuskom gradskom i prigradskom prevozu najniža u Srbiji, ali i u regionu”, navelo je Gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad” kao odgovor najbrojnijoj kategoriji korisnika povlašćene vožnje.
Lane je više od 30.000 starijih od 65 godina imalo tu povlasticu, dok je još oko 35.000 korisnika uživalo u povlašćenom prevozu.
Z. Delić