Odbornici usvojili akt o izgradnji 12 garaža u širem gradskom jezgru
Novosadska skupština usvojila je na jučerašnjoj sednici Koncesioni akt kojim se omogućava javno-privatno partnerstvo i davanje koncesija na 40 godina za izgradnju 12 javnih garaža u užem i širem gradskom jezgru.
Protiv te odluke bili su predstavnici opozicije iz redova SRS-a i Pokreta „Dosta je bilo“, dok su svoje protivljenje tom dokumentu u javnost izneli i iz DS-a, čiji predstavnici bojkotuju rad gradskog parlamenta.
I dok su iz opozicije uglavnom tvrdili da je gradska vlast mogla ranije rešavati to pitanje, te da Novi Sad ima dovoljno novca da sam finansira izgradnju makar dela predviđenih garaža i time ubire prihode koji će ovako ići koncesionaru, zamenik gradonačelnika Srđan Kružević ocenio je da na taj način Novi Sad dobija znanje i savremenu tehnologiju i priliku da širi pešačku zonu u gradskom jezgru.
– Taj projekat za nas predstavlja široki projekat, projekat koji će započeti i omogućiti da Novi Sad počne da liči na gradove koji se sviđaju Novosađanima – izjavio je Kružević u obraćanju novinarima. – Omogućiće nam mnogo više razvijanje pešačkih zona, bicklističkih staza, pešačkih staza, a i jednostavno lagodnije boravljenje u gradu. U ovom trenutku smo se opredelili za 12 garaža, koje smatramo da su potrebne da bi se rešio problem parkiranja u užem centru Novog Sada, da bi se sprečio ulazak vozila i da bismo mogli povećati broj pešačkih zona da bi naši građani i turisti mogli uživati u svemu onome što Novi Sad nudi od svog duha, manifestacija, pa i samih građevina.
Kako je istakao, na taj način će grad obezbediti 2.620 novih parking-mesta, a tokom 40 godina koncesije u javne kase bi trebalo da se slije najmanje 3,5 milijarde dinara na osnovu koncesione naknade, koja ide Gradu, i PDV-a, koji ide državi. Kružević je naglasio i da će „Parking-servis“ nastaviti da upravlja svojim parkiralištma u istom obimu kao do sad. On je rekao i da je Grad mogao izgraditi neke od tih garaža, ali da bi onda drugi planirani važni projekti bili obustavljeni.
Govoreći o nizu urbanističkih planova koji su se našli na dnevnom redu, Srđan Kružević je objasnio da se njima, između ostalog, omogućava izgradnja novog stadiona umesto „Karađorđa“, te da uskoro počinje projektovanje tog sportskog objekta po standardima UEFA s oko 19.000 mesta i s podzemnom garažom, uz fan-šopove i sportske muzeje.
– Poziv će biti raspisan u tom duhu da očekujemo da se prijave preduzeća koja imaju ogromno iskustvo u izgradnji takvih objekata i da su im dostupna najnovija tehnička i tehnološka rešenja za izgradnju garaža, odnosno hoćemo da građanima Novog Sada omogućimo da imaju najsavremenije garaže. Siguran sam u to da će javiti ozbiljne kompanije – naveo je Srđan Kružević,i naglasio da će na taj način Novi Sad dobiti „knonj honj“ tehnologiju i nakon 40 godina i same garaže u ispravnom stanju. Pomoćnik gradonačelnika izjavio je da je prioritet izgradnja četiri garaže u gradskom jezgru, u Šafarikovoj ulici, kod Banovine, u Ulici Modene i na Trgu republike, od kojih će poslednje tri biti pod zemljom, dok bi ostale garaže bile građene na osnovu interesovanja investitora i potreba građana.
Jedna od tema jučerašnje sednice bili su i polugodišnji izveštaji o izvršenju gradskog budžeta i planova gradskih preduzeća. Glavna zamerka opozicionih odbornika i odbornica bila je mala kapitalna potrošnja od oko 17 odsto, dok je Kružević naveo da su podaci o slaboj realizaciji posledica dinamike plaćanja i načina knjiženja, te da će devetomesečni izveštaj dati realniju sliku. Tokom skupštinske rasprave, članica Gradskog veća za finansije Aleksandra Radak ocenila je izveštaj kao uobičajen, te da gradska kasa beleži čak i veće prihode nego u istom periodu prošle godine.
Plan za Limanski park, kako je objasnio Srđan Kružević, osim adrenalin-parka, dečjih igrališta i rekonstrukcije skejt-parka, predviđa i rušenje postojećih baraka u parku na površini od 1.200 kvadrata i izgradnju magacina „Gradskog zelenila“ na 600 kvadratnih metara i kafe-poslastičarnice na 300. Izmenama je omogućeno i proširenje vrtića u Kaću za 500 kvadrata, izgradnja Arehološkog parka na Sajlovu, te dvanaestospratnice na uglu Rumenačke ulice i Bulevara kralja Petra Prvog.
Do kraja zasedanja usvojeni su i predlozi, između ostalih, da glumac Ratko Radivojević i humanitarka Diana Budisavljević dobiju svoje ulice u gradu, kao i i da bude postavljena spomen-ploča Jelici Belović Bernadžikovskoj na Uspenskom groblju.
S. Krstić
foto: F. Bakić