Od aprila jeftiniji prevoz ka prigradskim naseljima
Prevoz do prigradskih naselja autobusima Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad” biće jeftiniji, budući da je na sednici Skupštine grada doneta Odluka o novim zonama u gradskom prevozu.
Od 1. aprila, kada bi trebalo da počne primena novog tarifnog sistema, karte u autobusima u prvoj i drugoj zoni koštaće 65 dinara. Za prevoz do prigradskih naselja koja su do sada bila u trećoj, četvrtoj i petoj zoni, sugrađani će izdvajati 110 dinara.
Novi tarifni sistem JGSP-a predviđa četiri zone za pretplatne karte, odnosno dve za pojedinačne. Prva zona će sada biti znatno proširena i obuhvatiće i nekadašnju drugu. Novina je i da godišnja markica na svim linijama za učenike i studente košta 5.000 dinara, umesto dosadašnjih 10.000. Istom odlukom i markice će biti jeftinije u svim zonama, sem u gradskoj. Predlagač inicijative bio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić, koji je rekao da je ta mera samo deo šireg plana, koji će rezultirati manjim gužvama i smanjenim
zagađenjem u Novom Sadu. Dojučerašnji tarifni sistem na snazi je bio još od 1993. godine, kada je grad znatno drugačije izgledao.
Gradonačelnik Miloš Vučević je na sednici izneo i aktuelne cene na godišnjem nivou po zonama, koje se kreću od 9.350 u prvoj zoni do 32.720 dinara u petoj. Kako je objasnio, time će đačke i studentske porodice štedeti od 4.350 dinara godišnje do 27.720.
Gradonalelnik je rekao da će prevoz biti atraktivniji i da će povećati broj putnika uz kupovinu 100 novih autobusa na gas, koji će biti klimatizovani i bezbednosno ispravni.
– Spremamo veoma brzo i tender za kupovinu prvih električnih autobusa u Novom Sadu. Mislim da ćemo prvo kupiti deset električnih autobusa i četiri punionice i oni će se koristiti na linijama u gradu i tako ćemo dobiti ekološki najprihvatiljivije autobuse – naglasio je Vučević, dodajući da je ključno i to što će uvesti elektronsku naplatu karata u autobusima. – Krećemo pre svega od gradskih linija, posle ćemo takav sistem da širimo. Posebno će biti stimulisano elektronsko plaćanje, a destimulisaćemo plaćanje gotovinom jer ne želimo da se vozači bave prodajom karata, već da su koncentrisani na vožnju i bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju.
– Mislim da je to direktna podrška Grada porodicama s decom, đacima i studentima, da probamo da ih vratimo da ponovo koriste gradski prevoz, da se proda više markica jer iz godine u godinu imamo sve manje prodatih karata – kazao je gradonačelnik. – To je svakako nešto što bi gradski prevoz za đake i studente trebalo da učini atraktivnijim. Možete zadržati mesečne markice, ali ćete biti stimulisani da kupite godišnje.
Po rečima gradonačelnika Vučevića, želja im je bila da se iznivelišu razlike koje postoje u određenim delovima grada, ali i da poraste broj putnika i korisnika usluga prevoza JGSP-a, ali i broj prodatih đačkih, studentskih i radničkih markica. Vučević je rekao da je to njihov odgovor i na problem s ilegalnim linijskim taksi prevoznicima, s kojim se suočavaju i JGSP i regularni taksisti. On je kazao da ne zna kako će ta odluka uticati na finansije JGSP-a, ali da očekuje veću prodaju markica.
Autobusi Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad” će od sutra, 1. marta, saobraćati po novom redu vožnje. U odnosu na zimski, novi red vožnje će biti pojačan s više polazaka, koji su vremenski usklađeni s potrebama korisnika usluga prevoza u narednim mesecima, javili su iz JGSP-a.
U tom preduzeću mole putnike da obrate pažnju na izmene, o kojima će moći da se informišu na autobuskim stajalištima i na sajtu
preduzeća na adresi www.gspns.rs/redvoznje.
– Očekujemo veći broj prodatih karata i da sugrađani, prvenstveno u zapadnom delu grada, na relaciji Veternik–Futog–Begeč, gde nam je i najveći udar linijskih taksista, krenu da se više voze gradskim prevozom. Da ne rizikuju da se voze nelegalnim linijskim taksi prevozom i da se prevoze jeftinije nego do sada – istako je Vučević, i dodao da će, ukoliko bude potrebno, Grad pomoći GSP-u.
S. Krstić i V. Bijelić