Novosađanin kormilom zamenio hokejašku palicu
Dunavom kroz Srbiju dnevno u proseku prođe desetak turističkih brodova, a veliki deo njih obavezno pristane u Novom Sadu. To je učinio i „Belvedere”, klase „Rensburg”, koji evropskim rekama plovi pod malteškom zastavom, a pod komandom kapetana Slobodana Golubovića.
Nedavno planirano zadržavanje kraj Lučke kapetanije na Beogradskom keju iskoristili smo da porazgovaramo s Golubovićem, koji je rođeni Novosađanin, što je ponosno isticao i u razgovoru s gostima broda, ovoga puta mahom nemačkim turistima.„Ova plovidba traje 17 dana“, kaže Golubović.“Isplovljavamo iz Austrije, a potom prolazimo i pristajemo u Slovačkoj, Mađarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Rumuniji; u Moldaviji i Ukrajini, kroz koje takođe plovimo, ne zadržavamo se. U čitavoj turi pređemo 3.872 kilometra.“
Golubović kaže da posadu broda čini 42 ljudi. Od toga je njih osmoro iz nautičkog sektora – tri kapetana, tri mornara i dvojica mašinista, a reč je uglavnom o ljudima s prostora nekadašnje Jugoslavije. Ostala posada uglavnom je iz hotelijerskog, ugostiteljskog i turističkog sektora.U zavisnosti od ugovorenih tura, planiraju se i zadržavanja po zemljama i gradovima, a Novi Sad je, takoreći, nezaobilazna stanica.
„Svako zaustavljanje isplanirano je do detalja, a u Novom Sadu ostajemo najmanje pet časova ili više, u zavisnosti od ponude. Najčešće zainteresovani odlaze autobusima do Sremskih Karlovaca, kraćim turama po vinarijama ili fruškogorskim manastirima, a ukoliko ostajemo samo u gradu, onda su to uglavnom posete Petrovaradinskoj tvrđavi ili strogom centru uz obilazak nekoliko muzeja“, veli Golubović, dodajući „da u ovoj turi ima 150 putnika te da svaki od njih obavezno potroši određenu sumu novca i u Novom Sadu.“
Na pitanje otkud jedan Novosađanin na malteškom brodu, Golubović kaže da je taj poziv praktično nasledio od oca koji se bavio rečnom plovidbom u Austriji.
„Školovao sam se za taj poziv, kojem sam se potpuno posvetio posle saobraćajne nezgode kada sam prekinuo karijeru hokejaša“, kaže Golubović.“Plovim neprekidno 12 godina, od čega punih deset za firmu „Premikom KD – river servis”. Naš posao najčešće obuhvata jednomesečnu plovidbu, posle čega usledi isto toliko duga pauza. Kao i svaki posao koji radite, i ovaj zahteva ljubav, pažnju i odgovornost, naročito kada ne brinete samo o sebi već i o brojnim putnicima, čija nam je udobnost i bezbednost na prvom mestu.“
S. Savić