broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Новосађанин кормилом заменио хокејашку палицу

26.07.2017. 10:21 10:26
Пише:
Фото: Капетан Слободан Голубовић на броду на Београдском кеју  Фото: С. Савић

Дунавом кроз Србију дневно у просеку прође десетак туристичких бродова, а велики део њих обавезно пристане у Новом Саду. То је учинио и „Белведере”, класе „Ренсбург”, који европским рекама плови под малтешком заставом, а под командом капетана Слободана Голубовића.

Недавно планирано задржавање крај Лучке капетаније на Београдском кеју искористили смо да поразговарамо с Голубовићем, који је рођени Новосађанин, што је поносно истицао и у разговору с гостима брода, овога пута махом немачким туристима.„Ова пловидба траје 17 дана“, каже Голубовић.“Испловљавамо из Аустрије, а потом пролазимо и пристајемо у Словачкој, Мађарској, Хрватској, Србији и Румунији; у Молдавији и Украјини, кроз које такође пловимо, не задржавамо се. У читавој тури пређемо 3.872 километра.“

Голубовић каже да посаду брода чини 42 људи. Од тога је њих осморо из наутичког сектора – три капетана, три морнара и двојица машиниста, а реч је углавном о људима с простора некадашње Југославије. Остала посада углавном је из хотелијерског, угоститељског и туристичког сектора.У зависности од уговорених тура, планирају се и задржавања по земљама и градовима, а Нови Сад је, такорећи, незаобилазна станица.

Као и сваки посао који радите, и овај захтева љубав, пажњу и одговорност, нарочито када не бринете само о себи већ и о бројним путницима, чија нам је удобност и безбедност на првом месту (Слободан Голубовић)

„Свако заустављање испланирано је до детаља, а у Новом Саду остајемо најмање пет часова или више, у зависности од понуде. Најчешће заинтересовани одлазе аутобусима до Сремских Карловаца, краћим турама по винаријама или фрушкогорским манастирима, а уколико остајемо само у граду, онда су то углавном посете Петроварадинској тврђави или строгом центру уз обилазак неколико музеја“, вели Голубовић, додајући „да у овој тури има 150 путника те да сваки од њих обавезно потроши одређену суму новца и у Новом Саду.“

На питање откуд један Новосађанин на малтешком броду, Голубовић каже да је тај позив практично наследио од оца који се бавио речном пловидбом у Аустрији.

„Школовао сам се за тај позив, којем сам се потпуно посветио после саобраћајне незгоде када сам прекинуо каријеру хокејаша“, каже Голубовић.“Пловим непрекидно 12 година, од чега пуних десет за фирму „Премиком КД – ривер сервис”. Наш посао најчешће обухвата једномесечну пловидбу, после чега уследи исто толико дуга пауза. Као и сваки посао који радите, и овај захтева љубав, пажњу и одговорност, нарочито када не бринете само о себи већ и о бројним путницима, чија нам је удобност и безбедност на првом месту.“

 

С. Савић

Пише:
Пошаљите коментар