Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novi vozači danas spremniji za saobraćaj

25.07.2017. 20:57 20:59
Piše:
Foto: Dnevnik/Filip Bakić

Vozači koji danas iz auto-škola izlaze sa vozačkom dozvolom B kategorije u rukama, spremniji su za saobraćaj, kazali su novosadski instruktori sa kojima smo razgovarali.

Od kako je pre nekoliko godina počeo da se primenjuje novi način polaganja vozačkog ispita uslovi za sticanje titule vozača su se značajno promenili. Proces teorijskog podučavanja, koji polaznici auto-škola moraju da prođu pre nego što sednu u vozilo, traje uglavnom više od mesec dana. Po rečima predavača u auto-školi „Car“ Vladimira Šarčevića kroz prezentacije, video primere i razgovor sa stručnjacima budući vozači mogu mnogo toga više da nauče nego ranije.

„Definitivno novi vozači imaju dobro predznanje, pa iz svih auto-škola sad izlaze spremniji nego što su bili nekada, jer su oni danas potkovani najpre tim teorijskim, a onda i praktičnim znanjem. Sada je mnogo više materije nego ranije, pa đaci u auto-školama moraju pored saobraćajnih propisa, signalizacije i svega što se i ranije učilo, da znaju o merama bezbednosti. Osim toga, treba da shvate da vožnja nije samo upravljanje vozilom, već da imaju svest o tome šta sve mogu uraditi tim vozilom i kako ceo proces vožnje funkcioniše“, rekao je Šarčević dodajući da su ranije vozači veoma brzo ulazili u saobraćaj, a da nisu stizali mnogo toga pre da nauče.

S njim se slaže i predavač, instruktor i ispitivač u auto-školi „Alunno“ Dragan Knežević, čije je mišljenje da novi sistem polaganja vožnje daje bolje vozače, koji su upoznatiji sa propisima i kaznama mnogo više nego što su bili pre.


Za vozačku dozvolu i do 70.000 dinara

Za polaganje vozačkog ispita za B kategoriju u novosadskim auto-školama potrebno je izdvojiti između 60.000 i 65.000 dinara. U tu cenu uključena je teorijska nastava, praktično obučavanje i polaganje testa i vožnje. Pored tih troškova, budući vozači moraju da izdvoje još oko 2.500 dinara za lekarsko uverenje i 6.000 za polaganje obuke prve pomoći. Dodatni časovi kreću se između 1.000 i 1.200 dinara, a u slučaju da kandidati ne polože neki od teorijskih ili praktičnih ispita moraju izdvojiti još oko 4.000.


„Jedan od naših ciljeva tokom predavanja na teorijskoj nastavi je da radimo na stavovima budućih vozača, pa na primer, ako je neko došao sa stavom da ga pojas nervira i da je on bespotreban mi iznosimo argumente zbog čega on jeste bitan“, kazao je Knežević.

Novi sistem prema rečima instruktora ima i loše strane, pa ceo proces polaganja sada traje i po nekoliko meseci, zbog čega do polaganja vožnje može da se zaboravi ono što je na predavanjima ranije obrađeno.

„Polaznici u svim auto-školama tek nakon tri i po meseca dobijaju priliku za polaganje vožnje, pa su vrlo nestrpljivi, žele što pre da sednu u vozilo, jer kao i svaka, teorija je dosadna, oni bi pre da probaju nešto praktično i to je svima zanimljivije“, istakao je predavač iz auto-škola „Alunno“.

Po rečima Vladimira Šarčevića zbog dugotrajnog procesa novog načina polaganja ispita i zbog visoke cene interesovanje za obuku je u početku opalo.

„U startu, kako je zakon stupio na snagu, zainteresovanost građana je opala, ali se vremenom to sve vratilo u normalu, posebno zbog toga što im se daje mogućnost otplate na rate“, kazao je predavač u auto-školi „Car“. 

Nastava od 40 teorijskih časova, tokom kojih se đaci u auto-školama uče osnovama vozila, vožnje, saobraćajnih propisa i različitih stavova, traje uglavnom oko tri nedelje. Predavanja su, prema rečima novosadskih instruktora, interaktivna, pa su đaci uključeni u nastavu i od njih se traži rešavanje pojedinih situacija na putevima. Osim toga, kako kažu, često im se puštaju video snimci različitih saobraćajnih nezgoda kako bi se uticalo na svest o važnosti naučenog. Nakom predavanja polaže se test od 41 pitanja, a svi koji ga polože,  nakon izvađenog lekarskog uverenja mogu da krenu s časovima vožnje. Još jedna od razlika u odnosu na raniji način polaganja vozačkog ispita jeste i to što svi oni moraju da polože obuku iz prve pomoći pa su spremni za situacije u kojima se na putu mogu naći.

V. Bijelić 

Piše:
Pošaljite komentar