Novi Sad u društvu visoko rangiranih evropskih gradova
Novi Sad je posle deset dana glasanja u izboru za titulu „Najbolja destinacija 2016“ visoko kotiran u konkurenciji 20 gradova. Grad podno Petrovaradinske tvrđave je među prvih deset destinacija!
Naime, u toku je sedmi izbor za titulu „Najbolja destinacija“ (Best Destination), koji je počeo 20. januara, a već nakon prvih pet dana, na osnovu informacija koje je Turistička organizacija grada Novog Sada dobila od organizatora „European Best Destination”, zabeleženo je više od 130.000 glasova za 20 destinacija koje su nominovane za tu prestižnu titulu.
Trenutno rangiranje nije samohvalisanje jer je Turističkoj organizaciji Novog Sada odobreno od „European Best Destination” da objavljuje informaciju o rezultatima glasanja. Samo pozicioniranje među prvih deset je izuzetan uspeh jer se Novi Sad našao u renomiranom društvu nominovanih: Pariz, London, Barselona, Rim, Madrid, Nant, Beč, Milano, Atina, Berlin, Amsterdam, Edinburg, Prag, Brisel, Zadar, Kotor, Nikozija, Plovdiv i Azorska ostrva. Posebno imponuje podatak da se nakon pet dana glasanja, ispod Novog Sada našla i prestonica Engleske – London.
Glasa se onlajn na sajtu „European Best Destination” (www.vote.ebdest.in), i to do 10. februara, a zanimljivo je da se Novi Sad na toj listi našao upravo na inicijativu organizatora. „European Best Destination” je prepoznao kvalitet turističke ponude Novog Sada i potencijal grada da se predstavi u krugu najznačajnijih evropskih turističkih destinacija i kandiduje za najbolju destinaciju Starog kontinenta.
Destinacija koja dobije najviše glasova dobiće titulu „Best Destination 2016“, a nije beznačajno ni to što će biti proglašeno i kojih se još devet destinacija, po broju glasova, rangiralo, na prvih deset mesta.
U Turističkoj organizaciji Novog Sada ne kriju da je samo prisustvo na listi najboljih evropskih destinacija izuzetan benefit. Takav status obezbeđuje visoku vidljivost turističke ponude grada Novog Sada na svetskom nivou, koja se ostvaruje kroz promociju turističkih atrakcija i potencijala. Sajt te organizacije od 2009. godine do sada posećen je više od 2.500.000 puta, a na društvenim mrežama ima preko 700.000 pratilaca.
Sve to jasno govori zbog čega je glasanje za Novi Sad u kategoriji „Best Destination 2016“ na sajtu www.vote.ebdest.in izuzetno značajno za turističku promociju našeg gada. U prilog tome govori i iskustvo prošlogodišnjeg nosioca titule, Bordo a, koji je tokom 2015. godine zabeležio porast broja stranih turista od 10,7 odsto. Medijska zastupljenost Boroda je takođe zabeležila izuzetan skok, pošto je o tom gradu pisano čak 74 odsto više u odnosu na 2014. godinu. Jasno je da je takav tretman usledio kao direktna posledica i sam pokazatelj uspešnosti brendiranja destinacije kroz učešće u izboru za „Najbolju evropsku destinaciju”.
Pripremio: S. Savić