Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novac za novu zgradu Hitne pomoći, Sentandrejski put...

26.12.2016. 20:36 21:12
Piše:

Skupština grada zaseda u sredu poslednji put ove godine, a glavna tema dnevnog reda svakako je predlog budžeta za 2017. godinu, koji je projektovan u visini od 23,032 milijarde dinara,

što je za  nekih 800.000 dinara manje od ovogodišnjeg budžeta. Predviđeni budžetski deficit iznosi 2,264 milijarde dinara, a gradska vlast namerava da ga pokrije neutrošenim novcem iz prethodnih godina.

Direktni prihodi budžeta trebalo bi da donesu u gradsku kasu oko 700.000 dinara više nego prošle godine, odnosno predviđeni su u iznosu od 16,885 milijardi dinara. Od svojih preduzeća i ustanova grad očekuje da se u kasu slije 142,2 miliona dinara, 62,7 miliona trebalo bi da stigne kroz donacije međunarodnih organizacija, drugi nivoi vlasti bi trebalo da uplate 1,7 milijarde dinara, dok se prihodi od prodaje uglavnom zemljišta procenjuju na 1,5 milijardu dinara. Na osnovu domaćih zaduživanja očekuje se prihod od 381 milion, od stranih zaduživanja 48,7 miliona i još 4,3 miliona na ime finansijske pomoći EU.

Novoosnovana Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije, pravni nalsednik Zavoda za izgradnju grada, raspolagaće sa 5,8 milijardi dinara, od kojih će biti biti finansirana izgradnja zgrade Hitne pomoći sa 523,9 miliona dinara, 1,2 milijarde otići će na izgradnju Žeželjevog mosta, a skoro 720 miliona planirano je za proširenje Sentandrejskog puta od Primorske do Velebitske ulice. Prema predlogu budžeta, naredne godine gradiće se i bicklistička staza Novi Sad - Begeč, za šta je namenjeno 95,7 miliona dinara, 201 milion izdvaja se za javno osvetljenje, a za uređenje Kineske četvrti planirano je 7,25 miliona dinara. Nešto više od 50 miliona dinara biće uloženo u uređenje zemljišta nove sprotske hale u Petrovaradinu, za potrebe Bocki izdvaja se 35,8 miliona dinara, dok bi po predlogu budžeta, Begeč trebalo da dobije prečistač otpadnih voda vredan oko 231,5 miliona dinara. Za kanalizaciju u Budisavi predviđa se skor 157 miliona, za onu u Rumenki skoro 125 miliona, dok će za Sentandrejski most bit izdvojeno skoro 80 miliona dinara, a za peršački most preko kanala DTD 13,2 miliona. Za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa grad namerava da otroši 737,6 miliona dinara, za male urbane celine predviđeno je oko 103 miliona, za parkove i trgove 11,2 miliona, dok će za radove u mesnim zajednicama biti utrošeno oko 644 miliona dinara. Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove na raspolaganju bi trebalo da ima 285,8 miliona dinara, što bi trebalo da utroši, između ostalog, na kupovinu zgrada i objekata (33 miliona), izgradnju zgrada (146,3 miliona), izgradnju sportske hale u Petrovaradinu (50 miliona).

Na plate i ostale prinadležnosti zaposlenima u gradskoj upravi, preduzećima i ustanovama planirano je da ode skoro 3,380 milijarde dinara, što je za skoro 90 miliona manje nego u tekućoj godini. Za tekuće subvencije namenjeno je skoro 175 miliona dinara, dok su kapitalne planirane na nivou od skoro 1,3 milijarde dinara. Grad namerava i da smanji broj zaposlenih u gradskoj upravi i ustanovama za 18 ljudi, te bi njihov broj trebalo da iznosi 1.395. 

S. Krstić

Podrška poljoprivrednoj politici

Kroz gradske uprave planirano je da se, između ostalog, plasira 10,6 miliona dinara za opremu za javnu bezbednost, 11 miliona za održavanje čistoće na javnim površinama, 10,7 miliona za bezbednost saobraćaja, 13,7 miliona za podršku poljoprivrednoj politici, dok je za turističku signalizaciju namenjeno 15,5 miliona. Za investicione projekte gradske uprave za obrazovanje predviđeno je 97,6 miliona dinara, a za investicije gradskih ustanova kulture 83,7 miliona dinara.


Saveti Skupštine grada: Angažovanje revizora za završni račun

Savet za budžet i finansije podržao je na jučerašnjoj sednici Predlog odluke o budžetu Grada Novog Sada za 2017. godinu, Predlog odluke o angažovanju revizora za obavljanje eksterne revizije završnog računa budžeta Grada Novog Sada za 2016. godinu i Predlog odluke o finansiranju obrade podataka u vezi sa posebnom naknadom za zaštitu i unapređenje životne sredine na teritoriji Grada u 2017. godini.

Izmena Statuta Apoteke Novi Sad

Na sednici Saveta za zdravstvenu zaštitu, socijalnu zaštitu i društvenu brigu o deci i omladini raspravljalo se o Predlogu rešenja o davanju saglasnosti na Odluku o izmeni Statuta „Apoteke Novi Sad” i Predlogu rešenja o davanju saglasnosti na odluku o izmenama i dopunama Programa rada i razvoja Doma zdravlja „Novi Sad” za 2016. godinu.

Na predlog zakupodavca „Hemofarm AD Vršac” raskinut je ugovor o zakupu poslovnih prostorija u Rumenačkoj ulici 1 i sedište Apoteke privremeno je premešteno u Narodnog fronta 10, pa je zbog toga potrebno izmeniti Statut, koji se odnosi na sedište „Apoteke Novi Sad”. Rebalansom budžeta obezbeđena su dodatna sredstva od dva miliona dinara za investicione aktivnosti Doma zdravlja „Novi Sad”, a prenamenom sredstava između tekućih i kapitalnih transfera u iznosu od dva miliona i 244 hiljade dinara. Dodatna sredstva namenjena su za izradu projektne dokumentacije za sanaciju i rekonstrukciju zdravstvenog objekta Doma zdravlja na Bulevaru cara Lazara, što je preduslov za obezbeđivanje bespovratnih sredstava za koje je Grad konkurisao kod Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima Vlade Republike Srbije za radove na navedenom objektu. Preostala potrebna sredstva obezbeđena su preraspodelom nakon okončanih postupaka javnih nabavki Doma zdravlja, kao i ostvarenih ušteda.

Pravosudni organi u novom objektu

Članovi Saveta za urbanizam, poslivni prostor i stambena pitanja razmatrali su na jučerašnjoj sednici i većinom glasova prihvatili Predlog detaljne regulacije blokova oko Železničke ulice, Predlog odluke o izmenama i dopunama Plana generalne regulacije novog gradskog centra sa okruženjem, Predlog odluke o izradi plana generalne regulacije Limana sa Univerzitetskim centrom u Novom Sadu, Predlog odluke o prenosu svojine Grada Novog Sada na Republiku Srbiju, Predlog rešenja o davanju saglasnosti na Program poslovanja Javnog preduzeća „Urbanizam” i Zavod za urbanizam Novi Sad za 2017. godinu, Predlog rešenja o davanju saglasnosti na Program rada Stambene agencije Grada za 2017. godinu i Predlog rešenja o davanju saglasnosti na Program poslovanja javnog komunalnog preduzeća za održavanje stambenih i poslovnih prostora „Stan” Novi Sad” za 2017. godinu.

Predmet prenosa javne svojine sa Grada na Republiku Srbiju je parcela u Ulici Maksima Gorkog, zbog izgradnje nove zgrade za sve pravosudne organe jer postojeća zgrada ne zadovoljava potrebe Osnovnog, Višeg, Privrednog i Apelacionog suda, kao i Osnovnog, Višeg i Apelacionog tužilaštva. Sa delegacijom Evropske unije dogovoreno je da se za rešavanje tog problema obezbede sredstva iz programa IPA 2017, a lokacija, potrebna dokumentacija i dozvola za izgradnju su preduslovi za dobijanje IPA pomoći. Nova zgrada pravosudnih organa u interesu je grada Novog Sada i Ministarstva pravde, a sve kako bi se zadovoljile potrebe građana Novog Sada i Vojvodine i unapredio pristup pravdi.

Obrada eko-podataka

Savet za zaštitu životne sredine prihvatio je Predlog odluke o finansiranju obrade podataka u vezi sa posebnom naknadom za zaštitu i unapređenje životne sredine na teritoriji Grada Novog Sada u 2017.  i on će se naći pred odbornicima na sledećoj sednici Skupštine Grada.

Predlogom odluke uređuje se finansiranje poslova obrade podataka u vezi sa posebnom naknadom za zaštitu životne sredine na teritoriji Grada Novog Sada u 2017. godini, a koji obuhvataju: vođenje evidencije o vlasnicima porodično stambenih zgrada i vlasnicima stanova u kolektivnim stambenim zgradama, odnosno nosiocima stanarskog prava i zakupcima stanova i obradu podataka vezanih za obračun i naplatu posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine preko jedinstvene uplatnice za objedinjenu naplatu JKP „Informatika”.

Predlogom odluke utvrđeno je da su sredstva za te namene planirana budžetom Grada, a uslovi za obavljanje tih poslova biće uređeni ugovorom koji će zaključiti gradonačelnik i JKP „Informatika”.

J. V.

 

 

Autor:
Pošaljite komentar