Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVA SEKCIJA U GIMNAZIJI „SVETOZAR MARKOVIĆ” Uz robotiku do novih znanja i veština

31.01.2024. 09:17 09:57
Piše:
Foto: Gimnazija "Svetozar Marković"

Grupa robotika-Arduino, koju trenutno pohađa četvoro učenika u okviru informatičke sekcije u Gimnaziji „Svetozar Marković”, formirana je početkom školske godine.

Mala, ali odabrana ekipa svake druge sedmice izdvoji 90 minuta, odnosno jedan dvočas, kako bi naučila nešto novo iz oblasti robotike, koja je u direktnoj korelaciji sa fizikom i matematikom, a katkad i sa ostalim predmetima, kao što su geografija i biologija.

– Želeći da proširimo stečeno znanje u ovoj oblasti i povežemo ga sa sveprisutnom robotikom, koja predstavlja budućnost tehnologije, predložio sam integraciju programa robotike u nastavni plan – kaže za „Dnevnik” koordinator sekcije i profesor računarstva i informatike Zoran Petrović. – Raduje me što je moj predlog naišao na odobravanje učenika, jer smo zajedno stvorili prostor za dalji razvoj njihovih veština i interesovanja u oblasti programiranja i robotike.

Kako dodaje, vreme provedeno sa đacima posvećuje praktičnom radu, omogućavajući im da steknu konkretne veštine u oblasti robotike i programiranja, kao i mogućnost da efikasno iskoriste vreme, prilagođavajući se školskom rasporedu.

– Sekcija nam pruža jedinstvenu priliku da istražujemo spoj hardvera i softvera kroz projekte i rešenja koja nam omogućava Arduino platforma – objašnjava Petrović. – Fokusiramo se na istraživanje i sticanje znanja o osnovama elektronike, programiranju i integraciji senzora. Vežbamo se na gotovim projektima kako bismo stekli praktično iskustvo i razvili razumevanje kako različite komponente rade zajedno.

Inače, Arduino se koristi za kreiranje različitih uređaja, od jednostavnih svetlosnih efekata do složenih interaktivnih sistema. Naš sagovornik dodaje da će učenici uz pomoć te platforme, ali i drugih metoda u nastavi, biti sposobni da na kreativan način integrišu teorijsko znanje sa realnim projektima i steknu multidisciplinarne veštine.

– Kroz ovu jedinstvenu kombinaciju, članovi sekcije, okupljeni u složnom timu, imaju priliku ne samo da nauče, već i da primene svoje znanje na način koji obogaćuje njihovo razumevanje i sposobnosti – kazuje Petrović. – Iako smo za sada još u početnoj fazi, jedan od naših ciljeva jeste da aktivno radimo i vežbamo, kako bismo u narednoj školskoj godini mogli da učestvujemo na takmičenjima iz robotike i pokažemo šta smo naučili.

A. Čegar

Piše:
Pošaljite komentar