НОВА СЕКЦИЈА У ГИМНАЗИЈИ „СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ” Уз роботику до нових знања и вештина
Група роботика-Ардуино, коју тренутно похађа четворо ученика у оквиру информатичке секције у Гимназији „Светозар Марковић”, формирана је почетком школске године.
Мала, али одабрана екипа сваке друге седмице издвоји 90 минута, односно један двочас, како би научила нешто ново из области роботике, која је у директној корелацији са физиком и математиком, а каткад и са осталим предметима, као што су географија и биологија.
– Желећи да проширимо стечено знање у овој области и повежемо га са свеприсутном роботиком, која представља будућност технологије, предложио сам интеграцију програма роботике у наставни план – каже за „Дневник” координатор секције и професор рачунарства и информатике Зоран Петровић. – Радује ме што је мој предлог наишао на одобравање ученика, јер смо заједно створили простор за даљи развој њихових вештина и интересовања у области програмирања и роботике.
Како додаје, време проведено са ђацима посвећује практичном раду, омогућавајући им да стекну конкретне вештине у области роботике и програмирања, као и могућност да ефикасно искористе време, прилагођавајући се школском распореду.
– Секција нам пружа јединствену прилику да истражујемо спој хардвера и софтвера кроз пројекте и решења која нам омогућава Ардуино платформа – објашњава Петровић. – Фокусирамо се на истраживање и стицање знања о основама електронике, програмирању и интеграцији сензора. Вежбамо се на готовим пројектима како бисмо стекли практично искуство и развили разумевање како различите компоненте раде заједно.
Иначе, Ардуино се користи за креирање различитих уређаја, од једноставних светлосних ефеката до сложених интерактивних система. Наш саговорник додаје да ће ученици уз помоћ те платформе, али и других метода у настави, бити способни да на креативан начин интегришу теоријско знање са реалним пројектима и стекну мултидисциплинарне вештине.
– Кроз ову јединствену комбинацију, чланови секције, окупљени у сложном тиму, имају прилику не само да науче, већ и да примене своје знање на начин који обогаћује њихово разумевање и способности – казује Петровић. – Иако смо за сада још у почетној фази, један од наших циљева јесте да активно радимо и вежбамо, како бисмо у наредној школској години могли да учествујемо на такмичењима из роботике и покажемо шта смо научили.
А. Чегар