Ne prljaj. Nemaš izgovor: Podgrađe bez smeća, čepovi sakupljeni
NOVI SAD: U okviru nastavka aktivnosti društveno odgovorne kampanje „Ne prljaj. Nemaš izgovor“, koju su prošle godine pokrenuli kompanija SBB, SBB fondacija i Total TV, tokom vikenda organizovana je velika ekološka akcija čišćenja u Novom Sadu.
Nakon tri dana održavanja Egzit festivala, očišćeno je podgrađe Petrovaradinske tvrđave.
Cilj kampanje „Ne prljaj. Nemaš izgovor“ je da podigne svest i podstakne na odgovorno razmišljanje vezano za životnu sredinu, istakla je regionalna menayerka prodaje i korisničkog iskustva SBB-a Sanja Poljanski.
Prema njenim rečima, pre oko godinu dana krenuli su na ozbiljno putovanje, koje nastavljaju ove godine, osnaženi velikom podrškom gradova, medija i raznih organizacija.
Akciji čišćenja prisustvovali su eko tim SBB fondacije i JKP „Čistoća“ iz Novog Sada, a uz podršku udruženja „Čepom do osmeha“, čiji su članovi, prepoznavši značaj same kampanje i akcije, aktivnim učešćem dali pozitivan primer sugrađanima i uticali da se priča širi dalje.
Nama je, kao i uvek, pravo zadovoljsvo kada organizacije iskažu želju da nam se priključe u čišćenju, pogotovo kad je u pitanju manifestacija kao šo je Egzit, gde je površina na kojoj se manifestacija održava zaista velika, rekla je portparolka JKP „Čistoća“ Danijela Jankov i dodala da im je posebno zadovoljstvo što im se pridružilo udruženje „Čepom do osmeha“, s obzirom na to da je i „Čistoća“ aktivno uključeno u njihovu akciju.
Svojim malim doprinosom želimo da pomognemo svima kojima je pomoć neophodna, pa čepove vrlo rado izdvajamo i predajemo ovom udruženju, a nadamo se da će korisnika biti sve manje, rekla je Jankov.
Čepovi prikupljeni tokom ove akcije namenjeni su kupovini dizalice za nepokretne osobe za dete iz Niša, potvrdila je predsednica udruženja „Čepom do osmeha“ Vanja Petković.
Prema slobodnoj proceni, kako je rekla, sakupljeno je više od 20.000 plastičnih čepova, a akcija se nastavlja.
Nadamo se i dalje velikoj količini, a ovde nismo sakupljali samo plastične čepove, nego i sve druge sekundarne sirovine – naglašava Petković. – Tu smo da sakupimo sve što je za reciklažu i što zagađuje našu životnu sredinu, drago mi je što smo deo ovog projekta i što zajedno možemo mnogo.
U okviru kampanje „Ne prljaj. Nemaš izgovor“ tokom 2016. godine očišćen je veliki broj javnih površina u više od 20 gradova, postavljeno je 16 igrališta u 16 gradova Srbije, 2.500 dece pogledalo je predstavu „Ko to tamo prlja?“, dok je kampanju podržalo oko 30 javnih ličnosti, putem motivacionih video poruka koje pozivaju na odgovornost.
Kampanja je nastavljena i ove godine, obogaćena novim aktivnostima i podrškom ljudi koji prepoznaju važnost očuvanja životne sredine i nastoje da grad i državu učine zdravijim i lepšim mestom za život.
B. Pavković